خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برخورد با چاه‌های غیرمجاز قزوین با جدیت دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۶۷۲

استاندار قزوین گفت: برخورد با سوء استفاده منابع آبی و هر گونه چاه و نصب کنتور برای چاه های مجاز دو اقدامی است که باید در کوتاه مدت در دستور کار مدیران آب منطقه‌ای استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که شامگاه روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: برخورد با سوء استفاده برخی از افراد در قالب حفر چاه‌های غیر مجاز یکی از اقدامات خوبی است که تا به امروز به خوبی اجرا شده و از این پس هم باید در راستای صیانت از منافع مردم با قدرت ادامه پیدا کند.

استاندار قزوین افزود: نتیجه این اقدام کاهش شیب سطح آب‌های زیرزمینی است که ادامه این روند می‌تواند به جبران هدررفت آب‌های زیر زمینی منتهی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه آب در استان باید در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شود، گفت: با توجه به اهمیت آب در استان از جهت اثرگذاری در اقتصاد استان و از جهت اینکه یکی از بحران‌های پیش روی استان است باید چندین دستور کار اجرا شود که به نظر می‌رسد یکی از بهترین راه‌ها این است که ضریب تبدیل آب به درآمد افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: راه اندازی بازار آب در میان مدت می‌تواند یکی از اقدامات تأثیرگذار دیگر در حوزه باشد چرا که استان در زمینه آب حرف برای گفتن دارد و باید روال به گونه‌ای پیش رود که افرادی که سهمیه آب دارند یا سهمیه خود را به نحو مطلوب استفاده کنند یا آن را به شخص دیگری به فروش برساند که منافع آن به مردم و بهره برداران خواهد رسید و قزوین می‌تواند پایلوت کشوری این موضوع باشد.

وی ادامه داد: اقدامات بلند مدت استان در زمینه تأمین آب از منابع جدید شامل انتقال خط آب سد طالقان به استان قزوین و الموت رود است که نباید از آن غفلت شود.

استاندار قزوین گفت: باید به سمت اصلاح الگوی کشت و بهره وری آب در حوزه کشاورزی برویم چراکه ۸۸ درصد منابع آبی در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود و نباید از آن به راحتی عبور کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز