خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

12 گروه بازرسی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی قزوین بازدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۶۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در دومین مانور سراسری بازرسی فروشگاه‌های توزیع آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی در استان قزوین ۱۲ گروه با حضور ۲۵ نفر از کارشناسان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی درباره مانور سراسری بازرسی فروشگاه‌های توزیع آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی که امروز در استان صورت گرفت، گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های عرضه سموم و آفت‌کش‌های کشاورزی سطح استان بطور مستمر در طول سال انجام می‌شود که این امر با نزدیک شدن به فصل بهار و شروع مصرف آفت‌کش‌ها در مزارع و باغات استان از سوی کشاورزان، به مدت ۲ روز در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفند در سطح استان قزوین همزمان با کل کشور اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۸ فروشگاه عرضه سموم در استان مشغول فعالیت هستند و با هدف تامین سلامت توزیع آفت‌‌کش‌ها از سوی عاملین و فروشگاه‌های توزیع، کارشناسان جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در یک مانور از آن‌ها بازدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در اجرای اولین مانور در آبان‌ماه سال جاری، ۶۰ فروشگاه مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به تشکیل ۸ پرونده تخلف و ضبط ۴۰۰ لیتر سم غیر مجاز و تقلبی شد.

این مسئول عنوان کرد: هر ساله بین ۸۰۰ تا ۹۵۰ لیتر انواع آفت‌کش برای کنترل آفات در سطح مزارع و باغات استان مصرف می‌شود که در حال حاضر سموم مورد نیاز استان تامین و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: عاملین توزیع باید سموم مورد نیاز خود را از کارخانه‌های معتبر و کشاورزان نیز از عاملین مجاز استان تهیه و با توصیه کارشناسان مصرف کنند؛  البته به جز سم مناسب، زمان مصرف، نحوه مصرف، مقدار مناسب و سمپاش استاندارد نیز نقش مهمی در اثر بخشی سموم دارند.

اسماعیلی گفت: برای تولید محصول سالم و تضمین سلامت افراد جامعه، کشاورزان باید با فاصله زمانی مورد نیاز از آخرین مصرف سم تا چیدن محصول و عرضه به بازار مصرف که بسته به نوع سم از ۲ روز تا ۳۰ روز است را رعایت و از سموم با دوره ماندگاری پایین استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز