خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان در گفت وگو با ایلنا:

شهرداری و کمیسیون نامگذاری از تغییر نام «میدان کتاب» دامغان صرف نظر کنند / مظلومیت «کتاب» را مضاعف نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۳۱۴

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان از مکاتبه خود با فرماندار و رئیس شورای شهر دامغان خبر داد و گفت: تغییر نام «میدان کتاب» دامغان به صلاح نیست و با توجه به وجود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی شهید شاهچراغی، باغ ایرانی، بلوار کتاب و ... در اطراف این مکان ضرورت دارد نام این میدان بدون تغییر باقی بماند.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان با تاکید بر پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها که سهم کتابخانه های عمومی دامغان است، بیان کرد: چنانچه نیم درصد درآمد شهرداری ها در بازه زمانی مشخص و قانونی به حساب انجمن کتابخانه های عمومی واریز نشود به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان و استان واریز نخواهد شد و این حق از شهروندان و اهالی کتاب شهرستان و استان سلب می شود.

وی ادامه داد: روز گذشته (15 اسفند) با فرماندار دامغان به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و رئیس شورای شهر مکاتبه و درخواست کردیم نگذارند تنها «میدان کتاب» دامغان تغییر نام یابد.

طاهریان با انتقاد از المان‌های مرتبط با کتاب مشاهیر و نویسندگان دامغان که اخیرا در سطح شهر نصب شده است، یادآور شد: انتظار داریم شهرداری دامغان به زودی نسبت به نصب المان میدان کتاب در موقعیت فعلی اقدام کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان افزود: با توجه به وجود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی شهید شاهچراغی، باغ ایرانی و ... شایسته نیست نام این میدان تغییر یابد.

وی تصریح کرد: از شهرداری، شورای شهر دامغان و کمیسیون نامگذاری انتظار داریم میادین بدون نام یا میادینی در سطح شهر با نام های عمومی که حساسیت کمتری دارند را برای نامگذاری «میدان کارآفرینی» انتخاب نمایند.

طاهریان با تایید انتقال دغدغه اهالی کتاب، فرهنگ و هنر نسبت به این تغییر نام به اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان و اداره متبوعه در شهرستان اظهار کرد: چنانچه شهرداری دامغان همکاری نماید در ایام نوروز «پیک کتاب» را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سالیان متمادی مبلغ حق عضویت کتابخانه های دامغان بدون تغییر بوده است، اضافه کرد: در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی دامغان به ریاست فرماندار شهرستان مصوب شد حق عضویت کتابخانه عمومی منوچهری که کتابخانه درجه 4 است به 25 هزار تومان افزایش یابد و برای باقی کتابخانه ها مبلغ 20 هزار تومان حق عضویت سالیانه تعیین شد.

به گزارش ایلنا، چند روز گذشته شورای شهر دامغان مصوب کرد نام «میدان کتاب» به «کارآفرینی» تغییر یابد که اهالی کتاب و فرهنگ این شهر با حضور در صحن علنی شورای شهر مراتب اعتراض خود را نسبت به این مصوبه اعلام کردند و مقرر شد میدان کتاب به همین نام باقی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز