خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی البرز :

مهم‌ترین وظیفه بازرسان کار پیشگیری از بروز حوادث شغلی و صیانت از نیروی کار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۱۱۹

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: مهم‌ترین وظیفه بازرسان کار پیشگیری از بروز حوادث شغلی از طریق آموزش و بالابردن سطح سواد ایمنی کارفرمایان و کارگران است.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی روز شنبه 14 اسفند در نشست با بازرسان کار اعلام کرد : کاهش حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار، الزام به رعایت استانداردهای ایمنی محیط کار توسط بنگاه ها، توسعه فرهنگ ایمنی و حساس سازی مدیران بنگاههای تولیدی و خدماتی به امر خطیر ایمنی، ماموریت اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

دارایی ضمن تاکید بر اهمیت امر آموزش در کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقاء فرهنگ ایمنی توسط بازرسان کار ادامه داد : مهم‌ترین وظیفه بازرسان کار پیشگیری از بروز حوادث شغلی از طریق آموزش و بالابردن سطح سواد ایمنی کارفرمایان و کارگران است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین اظهار کرد : انتظار داریم بازرسان کار استان با احساس مسئولیت و تعهد و دقت نظر در بازرسی ها با در نظر داشتن تمام موارد قانونی نقش خود را در بالا بردن سطح ایمنی درکارگاه ها و  کاهش حوادث ناشی از کار ایفا کنند.

وی نیز در ادامه این نشست گفت: گزارش بازرسان کار در حکم گزارش ضابطان دادگستری است و این امر نشانگر اهمیت و ارزش قانونی گزارش های بازرسان کار در مراجع ذیصلاح است

دارایی در خصوص شرح وظایف بازرسان کار اظهار کرد : برای اجرای بهینه الزامات قانونی و به منظور تصویب قوانین حفاظت کار و اعمال آن در کارگاهها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور بهبود شرایط زندگی و کار کارگران و اطلاع رسانی به کارفرمایان لازم است بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان، همکاری نزدیکی باشد.

وی همچنین بر ارتقا جایگاه بازرسان کار ، اهمیت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ،بررسی مشکلات واحدهای مشکل دار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در محیط های کار با آموزش های ایمنی تاکید کرد.

در ادامه معاون روابط کار اداره کل و رئیس اداره بازرسی کار و بازرسان کار حاضر در جلسه هرکدام به بیان دیدگاه در خصوص مسائل و مشکلات حوزه بازرسی استان و نیز موضوعات مرتبط با ایمنی و بهداشت در محیط کار و اهمیت آن و توجه به ارتقای ایمنی از طریق آموزش پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز