خبرگزاری کار ایران

ابتلای بیش از 2 هزار و 250 نفر از کادر درمان آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۵۲۴

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سال‌جاری 2 هزار و 250 نفر از کادر درمان آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یوسف اشرفی در گفتوگو با خبرنگاران، به جانفشانی ها و فداکاری های پرستاران در دوران شیوع ویروس کرونا به‌ ویژه سویه امیکرون، اشاره و اظهار کرد: نزدیک به ۹ هزار پرستار در استان فعالیت می‌کنند و به طور تقریبی ۴۰ درصد کل نیروهای بدنه‌ وزارت بهداشت را کادر پرستاری تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰ درصد از نیروهای درمان استان، دز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند و بقیه به دلیل ابتلا به این ویروس، زمان تزریق دز سوم آنها به تاخیر افتاده است.

اشرفی در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یادآور شد: اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال‌های گذشته، یکی از خواسته‌های اساسی پرستاران بود و سابقه‌ آن به تیرماه سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بعد از سال‌ها تلاش در سال ۱۴۰۰ تصویب شد و اجرای آن از دی ماه سالجاری شروع شده است.

وی افزود: یکی از نتایج اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تفکیک وظایف و عملکرد پرستاران با سایر همکاران است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق این قانون، بر اساس استانداردها حرکت می‌کنیم، برای مثال تعداد بیمارانی که هر پرستار به آنها خدمت‌رسانی می‌کند و وظایف هر پرستار مشخص می‌شود، بنابراین نیروی انسانی استانداردسازی خواهد شد.

اشرفی خاطرنشان کرد: طبق این قانون، هر پرستار فقط می‌تواند در یکی از بخش‌های دولتی یا خصوصی مشغول باشد.  

وی بیان کرد: طی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نواقصات را در طی یکسال به مراجع ذی‌صلاح اطلاع می‌دهیم تا اصلاح شوند.

وی اضافه کرد: نگاه تیمی در اجرای این قانون خواهیم داشت و با ارتقاء جایگاه پرستاران، خدمت‌رسانی و انگیزه‌ ارائه‌ خدمت در پرستاران افزایش یافته و ارتباط بین مریض و پرستار بهتر می‌شود.  

اشرفی همچنین در رابطه با امتیاز کرونای پرستاران نیز یادآور شد: آزمونی در سال ۱۳۹۹ برگزار کردیم تا پرستاران پیمانی و رسمی مورد نیاز را استخدام کنیم که در آن، ۲۰ امتیاز به پرستارانی که در زمان کرونا خدمت می‌کردند، تعلق یافت.

وی ادامه داد: سقف آن، ۲۰ امتیاز بود؛ هر ۱۵ روزی ارائه‌ی مستقیم خدمت، یک امتیاز و هر ماه دو امتیاز داشت و در نهایت سقف امتیاز کرونا ۲۰ امتیاز شد که برای آنها تعلق یافت.

اشرفی در ارتباط با تبدیل وضعیت مشمولین قانون ایثارگری نیز گفت: همکارانی که مشمول قانون ایثارگری بودند، در حال تغییر وضعیت هستند و مراحل آخر آن را سپری می‌کنند که بسیاری به گزینش دعوت شده و این مرحله را نیز طی کرده‌اند.

وی یادآور شد: در مورد همکاران شرکتی و تغییر وضعیت آنها، تا این لحظه دستورالعملی بدست ما نرسیده است اما امیدواریم با عنایت مسئولان مربوطه شرایط تغییر وضعیت آنها فراهم شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: به مرور زمان بیشتر این افراد تبدیل وضعیت می‌شوند که در آزمون سال ۹۹ نیز ۸۵ نفر قبول شده و تغییر وضعیت شدند.

وی در مورد فوق‌العاده ویژه خاص پرستاران نیز خاطرنشان کرد: این امر درخواست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و وزارت بهداشت است که به معاونت توسعه مربوط بوده و تاکنون در این مورد ابلاغیه‌ خاصی فرستاده نشده است.

اشرفی همچنین در مورد مشمولین طرح پرستاری، اتاق عمل و بیهوشی اظهار کرد: نیروهای مورد نیاز هر بیمارستان در هر سه ماه یکبار و بر اساس نیروهای خروجی پایان طرح، بازنشستگی و یا انصراف به مدیریت پرستاری دانشگاه اعلام می شود.

وی گفت: مجموعه درخواست‌ها جهت اخذ مجوز به وزارت خانه ارسال می‌شود که وزارتخانه بر اساس سامانه‌های موجود راست آزمایی کرده و مجوزها را صادر می‌کند و افراد بر اساس اولویت ثبت نام در سامانه به مراکز اختصاص داده می‌شوند.  

وی همچنین در رابطه با انتخاب و انتصاب مترون، سوپروایزرین و سرپرستاران گفت: بر اساس آیین نامه قبلی، برای هر پست سه نفر از طرف مراکز معرفی می شد و بعد از انجام مصاحبه اختصاصی یک نفر انتخاب می‌شد اما اکنون دو نفر معرفی می‌شوند و مصاحبه اختصاصی همراه با آزمون کتبی با حضور نماینده بازرسی دانشگاه انجام می‌شود که فرد حائز شرایط شده انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز