خبرگزاری کار ایران

استاندار:

تصمیم تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بر عهده اولیای مدارس است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۰۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که بر اساس سیاست کُلی دولت و وزارت آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس در ایام کرونا برعهده اولیای دانش آموزان خواهد بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سیدعلی احمدزاده " در نشست ستاد کرونا گفت: سیاست ستاد مقابله با کرونای کشور بر این است که تصمیم تعطیلی مدارس بر عهده اولیای مدارس باشد و تعطیلی مدرسه به مدرسه هم متفاوت است.

وی افزود: اولیای مدرسه اگر ببینند که مدرسه در خطر بیماری است این اختیار را دارند که مدرسه را تعطیل کنند و البته برای تعطیلی مدرسه باید با فرماندار هر شهرستان هم هماهنگی های لازم صورت بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر یک کلاس درس چند دانش آموز مبتلا به کرونا داشت، کلاس باید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: اگر در یک مدرسه تعداد دانش آموزان مبتلا به کرونا زیاد باشد اولیای دانش آموزان باید آن مدرسه را تعطیل کنند.

احمدزاده گفت: در غیر این صورت، آموزش بصورت حضوری و با یک سوم جمعیت دانش آموزی، هرکلاس بصورت حضوری دایر خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به برخی از آمارهای تزریق واکسن توسط دانش آموزان و معلمان این استان، اظهارداشت: فرهنگیان در مرحله اول 98.7 درصد و در مرحله دوم 94.38 درصد واکسینه شده اند.

"حسنعلی عزت خواه" در این نشست گفت: دانش آموزان 12 تا 18 سال در مرحله اول 99 درصد و در مرحله دوم 89.5 درصد واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه مدارس ابتدایی چهارهفته است که بصورت غیرحضوری برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پایه های اول و دوم دبستان به دلیل ناآشنایی با فضای مجازی، ضرباتی از نظر آموزش غیرحضوری می بینند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرر و زیانی که پایه های اول و دوم ابتدایی می بینند برای آموزش و پرورش قابل جبران نیست.

عزت خواه افزود: پیشنهاد من این است که تعطیلی مدارس را به شورای مدارس واگذار کنیم و این تعطیلی بدین گونه باشد که در صورت تشخیص شورای مدرسه و وجود چند بیمار کرونایی، مدرسه تعطیل شود و در صورتی که نمونه مثبتی از کرونا در بین دانش آموزان و معلمان مشاهده نشود مدارس همچنان حضوری بماند.

به گزارش ایلنا، بیش از 160 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم در حدود سه هزار مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز