خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

روند نزولی رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۵۰۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی چهارهفته اخیر، روند رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در استان، روند نزولی داشته است.

محمد امین ولی زاد، در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به ۳۲ درصد رسیده که بسیار کمتر از ضرورت های مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی در مرکز استان ۵۰ درصد برآورد شده است، ادامه داد: از بین شهرستانهای استان، خوی با ۶۱ درصد بیشترین و بوکان با ۳۲ درصد کمترین آمار رعایت پروتکلهای بهداشتی را به خود اختصاص دادند.

ولی زاد، به اشاره به اینکه روند صعودی ابتلا و سریع وفاتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی ادامه دارد گفت: همه سنین نیز درگیر سویه جدید امیکرون می شوند.

وی اضافه کرد:طی یک هفته گذشته، ۳۰۳ بستری و ۱۴ فوتی در آذربایجان غربی داشتیم که شیب صعودی نسبت به یک هفته پیش از آن، بسیار بیشتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه سن تزریق واکسن از ۱۲ به ۵ سال کاهش یافته، در حال حاضر تعداد افراد واکسن نزده در استان به حدود ۷۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

ولی زاد گفت: پوشش دُز اول واکسن کرونا در استان با  توجه به ورود سنین جدید ۵ تا ۱۱ ساله به آمار جمعیتی، ۸۰ درصد و دز دوم هم به حدود ۷۱.۲ درصد رسیده که البته باید برای بهبود این ارقام بیش از پیش تلاش کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز