خبرگزاری کار ایران

بیش از ۷۶ درصد جمعیت در گناباد و بجستان واکسن کرونا دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بیش از ۷۶ درصد جمعیت در منطقه تحت پوشش این دانشگاه (شهرستان های گناباد و بجستان) دز اول و بیش از ۴۶ درصد جمعیت دز دوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.

 به گزارش ایلنا جواد باذلی افزود: تا کنون ۷۴ هزار و ۱۴۹ دز واکسن کرونا در گناباد و ۲۵ هزار و ۶۷۱ دز واکسن کرونا در بجستان، به جمعیت بالای ۱۲ سال تزریق شده است. 

وی ادامه داد: واکسیناسیون به طور کامل نمی تواند افراد را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کند و مردم باید در کنار دریافت واکسن با زدن ماسک، رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات خود و خانواده شان را برابر این بیماری مصون نگه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به افزایش مراجعان به مراکز درمانی و بیماران بستری و سرپایی کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان طی چند روز گذشته گفت: روزانه به صورت متوسط ۵۰ تا ۶۰ بیمار به مجموع بیماران سرپایی و با تست مثبت کرونا دراین شهرستانها اضافه و تعدادی از آنها در بیمارستان بستری می شوند و تحت درمان قرار می گیرند.

باذلی افزود: برای جلوگیری از درگیری جامعه با موج ششم کرونا رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و مسایل پیشگیرانه در کنار تزریق واکسن ضروری است و همه باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

وی اضافه کرد: با عنایت به اقدامات و تمهیدات در زمینه تامین امکانات و تجهیزات، اکسیژن، دارو و تختهای بستری قبل از شیوع موج پنجم، آمادگی لازم برای مقابله با ششمین اوجگیری کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان وجود دارد و بیمارستان دوم گناباد در کنار بیمارستان علامه بهلول گنابادی در آمادگی کامل برای بستری و مواجهه با این موج است.

هم اکنون ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۵۱ تن را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز