خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

سالیانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نیازمند بازسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۹۷۷

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالیانه در کشور ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی نیازمند نوسازی است و در سال ۱۳۸۴ بالغ بر ٧ درصد از این واحدها در سطح کشور مقاوم ‌سازی شد و امروز این میزان به ۵۰درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر نیکزاد در مراسم آغاز بهره برداری از یک‌هزار و بیست و یکمین طرح هادی روستایی استان خراسان رضوی در روستای بشرآباد نیشابور افزود: در افق این طرح در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی نشده در کشور وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: در جلسه آبان‌ ‌ماه امسال شورای عالی مسکن وام مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد، بازپرداخت ۲۰ساله و ضمانت سفته زنجیره سه نفره مصوب شد تا در اختیار روستائیان قرار بگیرد اما در تامین ۱۳درصد یارانه این وام ناهماهنگی‌هایی بین سازمان برنامه‌ و بودجه، بانک مرکزی و وزارت راه‌ و شهرسازی به وجود آمده زیرا در قانون جهش تولید مسکن تصریح شده مهلت تشکیل صندوق ملی مسکن تا سه ماه از زمان ابلاغ قانون آن می‌باشد ولی تاکنون پنج ماه گذشته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام‌۲۰۰میلیون تومان هنوز عملیاتی نشده و چند بار این‌ موضوع به رئیس‌جمهور گزارش شده است و عدم عملیاتی شدن این وام موجب بروز خسارت در حوادث قهری می شود‌ گفت: سالیانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد که از این تعداد ۲۰۰هزار واحد در روستاها و مابقی در شهرها می‌باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: تسهیلات مسکن روستایی شامل حال شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت می‌شود و این تسهیلات برای شهرهای بیش از ۲۵هزار نفر جمعیت و کلان‌شهرها نیز مصوب شده و قرار بر این است ۳۶۰هزار میلیارد تومان وام در این حوزه بانک‌های عامل پرداخت کنند.

نیکزاد ادامه داد: مبلغ این وام برای مسکن روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵۰هزار نفر مبلغ ۲۰۰میلیون تومان با سود پنج درصد و در شهرهای بیش از ۲۵۰هزارنفر جمعیت و کلان‌‌‌شهرها مبلغ ۴۵۰میلیون تومان با سود ۱۸درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان خراسان رضوی گفت: اعتبار طرح هادی روستایی در این استان ۲۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

سیدرضا موسوی‌نیا افزود: تا کنون ۱۸۰میلیارد تومان قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در این استان اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن نیشابور گفت: مراسم افتتاح طرح هادی روستای بشرآباد نیشابور و آغاز بهره‌برداری از ۶هزار و ٨٢١ واحد مسکونی محرومین روستایی استان و یک هزار و بیست و یکمین طرح هادی روستایی استان در روستای بشرآباد نیشابور با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان از طرح‌های برنامه امروز بود.

جواد محمدیان افزود: کلنگ زنی ۴۷۵ واحد مسکونی بنیاد مسکن در سایت اقدام ملی انتهای بلوار سردار سلیمانی شهر نیشابور که با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور از دیگر برنامه‌های امروز بود  و در شهرستان نیشابور ۳۱ طرح مسکن روستایی با ۳۰میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.

در ادامه این‌ مراسم ۶هزار و ٨٢١ واحد مسکونی محرومین روستایی استان در روستای بشرآباد نیشابور به بهره‌برداری رسید، سه جلد سند رسما تحویل صاحبان ملک‌های مزبور شد و مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور کلنگ زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز