خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

بودجه شهرداری مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۴۷

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و نیروی انسانی شورای شهر کرج گفت: بودجه شهرداری کرج مانند بودجه کشور مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر است دلیل اهمیت آن حجم بالای اعتبارات و پیچیدگی محاسبات و نحوه تصمیم‌گیری در مورد آن است.

به گزارش ایلنا از البرز، عمار ایزدیار در دومین جلسه عصرانه اندیشگاهی که در سالن جلسات شورای شهر کرج با موضوع برند شهری در اقتصاد شهر و امور مالی شهرد‌اری کرج برگزار شد، اظهار داشت: بودجه شهرداری سندی است که در آن اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان‌شهرداری در طول یک سال اجرا می‌شود و جزییات فعالیت‌های سالانه شهرداری، با منابع و مصارفی که به آنها اختصاص می‌یابد در زمینه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در طول یک سالِ مالی مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و نیروی انسانی شورای شهر کرج با بیان اینکه یکی از مسوولیت‌های شورای شهر بررسی و تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری است؛ افزود: اداره مطلوب شهرها و مخصوصا کلان شهرها بدون مدیریت یکپارچه شهری امکان پذیر نمی باشد و مدیریت یکپارچه شهری همان نگاه سیستمی است که مولود نگاه استراتژیک است.

ایزدیار با بیان اینکه در فقدان یک قانون جامع شهری یا نظام برنامه ریزی در شهرهاه و شهرداریها ، در چند دهه گذشته کوشش و اقداماتی در جهت تهیه طرحهای توسعه در ابعاد مختلف صورت گرفته است؛ تاکید کرد:روش بودجه ‌ریزی نقش بسیار مهم و حیاتی در تحقق اهداف شهرداری ‌ ایفا می‌ نماید، در این خصوص بودجه ‌ریزی عملیاتی روابط بین هزینه و نتایج را مشخص نموده و نیز چگونگی ایجاد این روابط را توضیح می‌ دهد.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع، حسابرسی سالانه یا همان تفریغ بودجه به شورای شهر اجازه می‌دهد بر بودجه مصوب تا پایان سال مالی نظارت داشته باشد و در پایان سال مالی به صورت نهایی اجرای بودجه تصویب شده را تأیید کند؛ علاوه بر چنین نظارتی، سازمان شهرداری تهران نیز با درنظرگرفتن سازوکار نظارتی درون‌سازمانی، اجرای بودجه مصوب را پایش کرده و از تغییرات بدون مجوز شورای شهر جلوگیری می‌کند.

عضو شورای شهر کرج عنوان کرد: شورای شهر بودجه پیشنهادی را به مدت دست‌کم یک ماه بررسی کرده و در صورت لزوم پیشنهادهای شهرداری در زمینه منابع و مصارف را اصلاح و بازبینی می‌کند. پس از تصویب، شورای شهر بر اجرای بودجه مصوب توسط شهرداری نظارت می‌کند.

ایزدیار یادآور شد: پیش از اقدام برای بودجه بندی جامع باید نسبت به اهداف سازمانی تعریف مشخصی داشته باشیم معمولا تعیین اهداف در نظامی از اولویت های گوناگون تعیین می شود در این راستا سیاست گزاران مجموعه های اقتصادی باید با هماهنگی کامل با بخش های مدیریتی و تولیدی آن مجموعه عمل کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و نیروی انسانی شورای شهر کرج گفت:نظارت در طول سال و حسابرسی سالانه (تفریغ بودجه) دو روش مهم در زمینه شفافیت و پاسخگویی بر شهرداری هستند این نظارت شامل بررسی نتایج مصرف منابع شهری و میزان کیفیت خدمات ارائه شده است.

به گفته ایزدیار، باید این موضوع را در نظر گرفت که سند بودجه باید دارای انعطاف‌پذیری باشد تا بتواند به تغییرات دایمی شهر پاسخ مناسب دهد و حسابرسی سالانه، منافاتی با این موضوع ندارد و تنها بر قانونی بودن تغییرات تأکید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز