خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ارائه ۵۵ درصد آموزش های نهضت سواد آموزی در مناطق روستایی گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۴۴۳

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپروش استان گلستان گفت: درحال حاضر ۹۶ درصدجمعیت۱۰ تا۴۹ سال استان باسواد هستند و ۵۵ درصد آموزش های نهضت سوادآموزی نیز درمناطق روستایی ارائه می شود.

محمد حبیبی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: ۹ مرکز یادگیری محلی سواد آموزی دراستان فعالیت می کند که شامل دو مرکز مشارکتی، پنج مرکز غیردولتی، دو مرکز دولتی است.

وی با بیان اینکه شناسایی بی سوادان بزرگترین مشکل ما محسوب می شود، گفت: سالانه برای هر استان سهمیه ای برای سواد آموزی درنظر گرفته می شود که سهمیه گلستان  امسال بیش از ۱۰ هزار نفراست که شامل دو هزار و۹۰۰ نفر دوره تحکیم، چهار هزار و۵۰۰ نفر برای دوره سواد و دو هزار و۳۰۰ برای دوره انتقال است.

حبیبی بیان کرد: جامعه هدف نهضت سوادآموزی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال است و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود یک میلیون و۱۲۹ هزار نفر را شامل می شود که از این تعداد بیش از۶۸ هزار نفر بی سواد بودند. براساس این آمارها ۶۶.۵ درصد بیسوادان را زنان و ۳۳.۵ درصد را مردان تشکیل می دادند.

وی افزود:  درسال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی در استان ۹۴ درصد بوده وبا تلاش های که انجام شد این عدد در سال ۱۳۹۹ به ۹۶ درصد رسیده است  که در وضعیت خوبی نسبت به کشور قرار داریم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: هزار و۲۱۷ آموزش دهنده سواد آموزی دراستان فعالیت می کنند وجریان سواد آموزی در سه بخش  شناسایی، جذب وآموزش انجام می شود و انتظار می رود که سایر دستگاه ها  درشناسایی افراد  بی سواد به ما کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز