خبرگزاری کار ایران

مسئول پایش هوای محیط زیست عنوان کرد:

بهبود وضعیت هوا در یزد و شهرستان‌ها/۱۵ واحد آلاینده تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۸۴

مسئول پایش هوای اداره کل محیط زیست استان یزد با اشاره به شاخص قابل قبول هوای یزد و شهرستان های اردکان و میبد گفت: وضعیت هوای شهر‌های یزد، اردکان و میبد بهبود یافته و قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از یزد، سید مصطفی میرزاده با اشاره به وضعیت نامناسب و آلودگی شدید هوا در دو شهرستان اردکان و میبد که منجر به تعطیلی مدارس شده بود اظهار داشت: شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته و ساعتی امروز شهر‌های یزد، اردکان، میبد در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس داده های به دست آمده در هفته گذشته و وضعیت ناسالم این شهرستان ها تصمیمات جدی برای برخورد با آلایندگی اتخاذ شد افزود: برای جلوگیری از آلودگی هوا در هفته گذشته با نظارت بازرسان ۱۵ واحد آلاینده تعطیل شد و حتی دوربین‌های نظارتی نصب شده تا ۲۴ ساعته رصد وجود داشته باشد.

میرزاده با بیان اینکه محیط زیست در ساعت‌های ناسالم نظارت بر واحد‌های آلاینده دارند، افزود: نظارت‌ها تا رسیدن به وضعیت ثبات ادامه دارد و با قاطعیت با صنایع آلاینده برخورد می‌شود و تصمیمات مهمی برای استقرار نیافتن صنایع در حال شکل گیری است.

مسئول پایش هوای اداره کل محیط زیست استان یزد تصریح کرد: ملاک برای شرایط اضطرار ۲۴ ساعته است، ولی باز برای این دو شهر  ساعت‌های الودگی ۲۴ ساعته را لحاظ می‌کنیم.

وی با اشاره به شاخص های به دست آمده طی روز گذشته عنوان کرد: برای اردکان شاخص دیروز ۶۶ و امروز ۹۸ بوده و برای شهرستان میبد نیز در روز گذشته ۶۶ و برای امروز ۱۲۷ بوده که در صورت تداوم این روند و افزایش شاخص، کارگروه شرایط اضطرار دوباره تشکیل می‌شود.

میرزاده با تاکید بر اینکه هدف اصلی این پایش‌ها، بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی است اظهار داشت: خروجی تمام صنایع باید مطابق استانداردهای زیست محیطی باشد و صنایعی که از سوخت‌های جایگزین گاز طبیعی استفاده می کنند باید خروجی دودکش‌هایشان مطابق استاندارد محیط زیست باشد.

مسئول پایش هوای اداره کل محیط زیست استان یزد با اشاره به اینکه در فصول سرد سال که سطح زمین سرد شده و شرایط وارونگی دما اتفاق می افتد، شاهد انباشت آلاینده‌ها هستیم گفت: این اتفاق به دلیل عدم حرکات عمودی هوا و شرایط پایداری هوا حاکم بوده و شاهد انباشت آلاینده‌ها در اکثر شهرهای صنعتی بویژه یزد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز