خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم یزد؛

تامین آب شرب جدی‌ترین ماموریت دولت برای یزد/ فقر مطلق را در کشور ریشه کن می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۵۸

رئیس جمهور با ابراز نگرانی در مورد آب در یزد و آنچه که در این خصوص در سطح کشور مطرح است گفت: تامین آب شرب جدی‌ترین ماموریت دولت است و از سوی مجلس نیز پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد و دیدار با مردم استان یزد به تشریح ویژگی های مردم یزد پرداخت و اظهار داشت: یزد دارای فرهنگ بسیار اصیل و قوی است و باید به این فرهنگ با نگاه هویتی نگریست و در مراقبت از آن کوشید.

وی با بیان اینکه مردم یزد دارای یک فرهنگ قوی در زمینه های کارآفرینی، سرمایه گذاری هستند افزود: ظرفیت‌های مهمی که در استان یزد وجود دارد که با یک برنامه ریزی قابل دستیابی است و بنا داریم در بودجه ۱۴۰۱ به استانداران اختیاراتی بدهیم که حق مالکانه معادن، مازاد مالیات، مازاد اموال فروش رفته دولت و … به اضافه تنخواه دولت برای کمک به تولید و اشتغال بهره ببرند.

رئیسی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است استانداران اختیارات بیشتری داشته باشند تا با تلاش بتوانند از مشکلات عبور کنند عنوان کرد: تلاش ما این است که فقر مطلق را در کشور ریشه کن کنیم و این موضوع را به عنوان یک اولویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن دنبال می کنیم.

رئیسی همچنین با اشاره به تقاضای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه زنان در استان یزد افزود: اقتصاد دانش بنیان از جمله ظرفیت هایی است که یزد می تواند در آن بدرخشد و باید استان را به این سمت هدایت کنیم تا زنان و بانوان ما بتوانند در این مسیر اشتغالزایی داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید خود از مزرعه انرژی خورشیدی در یزد و بستری که این استان در این زمینه دارد بر گسترش بهره برداری از آن تاکید کرد و افزود: با توجه به نیاز کشور باید به سرعت این موضوع توسعه پیدا کند و به میزان بالایی از تولید انرژی در کشور برسیم که یزد نه تنها در ایران بلکه  در منطقه قطب تولید انرژی باشد.

رئیسی در مورد اقتصاد گردشگری در یزد نیز بیان کرد: اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن، اقتصاد کشاورزی در استان یزد بسیار خوب جواب می‌دهد و می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی ایجاد کند.

رئیس جمهور در مورد بحث نساجی نیز اظهار داشت: امروز واحدهایی دیدیم که هشت سال متروکه شده زیرا بانک‌ها مالکیت آنها را گرفته است، بانک‌ها اگر تملک واحدی را گرفتند، باید به سرعت آن را فعال کنند و اگر نمی‌توانند واگذار کنند زیرا این حق و انصاف نیست که چندین سال یک ثروت ملی را متوقف نگه دارند و این کار به هیچ عنوان مجاز نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز