خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

چالش عمده استان تأمین آب شرب است/دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های یزد داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۶۱۹

نماینده مردم استان یزد در مجلس با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه ای به استان یزد داشته باشد گفت: در حال حاضر چالش اصلی استان کویری یزد تأمین آب شرب است که باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی این موضوع دنبال شود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد اظهار داشت: تأمین آب شرب، از سال‌های گذشته دغدغه مسئولان بوده که در این میان اضافه برداشت از مخازن و آبخوان‌ها این مشکل را صد چندان کرده است.

وی با ابراز نگرانی از فرونشست دشت های استان به دنبال اضافه برداشت‌ها تصریح کرد: متاسفانه فرونشست های استان یزد دیه نشده اما گزارشات روزانه حاکی از این است که فرونشست ها به درون شهر رسیده و هر روز اخباری از نشست معابر به گوشمان می رسد که لازم است برای رفع این مشکلات همه دستگاه ها همکاری با بخش آب برای تقویت برنامه‌ها در این حوزه داشته باشند.

نماینده یزد در مجلس با بیان اینکه مسئله آب باید در حوزه پژوهشی و دانشگاهی دنبال شود گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که همین منابع آبی که داریم را مدیریت کنیم و یا راهکارهای دیگری برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنیم.

جوکار با بیان اینکه در یزد آب انتقالی را با آب چاه بی‌کیفیت دارای نیترات و آلوده ترکیب می‌کنیم و یک میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند، گفت: سرانه مصرف خانگی ما ۱۵۴ لیتر در روز است و یزدی ها به دلیل دانستن قدر آب کشت گلخانه‌ای را توسعه داده اند و اولین استان در کشت گلخانه هستیم و دیگر کشت سنتی نداریم.

وی با بیان اینکه مسئولان فعلی یزد نقشی در توسعه صنعتی کشور نداشته‌اند اظهار داشت: بسیاری از مهاجرت هایی که به استان یزد صورت گرفته در سایه توسعه نامتوازن بوده که مسائل حاشیه ای برای شهرها ایجاد کرده است.

جوکار موضوع مهاجر پذیری و حضور اتباع در استان را دو چالش جدی دانست و افزود: صنعتی شدن استان، شرایط جدیدی را به وجود آورده که باید برای آن بر اساس شرایط و چالش های موجود، برنامه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز