خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

جایگاه و وابستگی افراد در مسیر اجرای قانون اهمیتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۱۳۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته، تا بر اساس رسالتی که بر عهده دارد به وظایف خود به درستی عمل کند، تا امنیت و عدالت به درستی در جامعه محقق شود و در مسیر اجرای قانون جایگاه افراد و وابستگی‌ها برای دستگاه قضایی اهمیتی ندارد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در دیدار با مردم اقبالیه که در مسجد جامع این شهر انجام شد، گفت: احیای حقوق عامه و اجرای عدالت از رسالت‌ها و وظایف دستگاه قضایی است و طی چند سال اخیر تلاش شده تا این تکالیف قانونی به نحو مطلوب در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به درستی اجرایی شود؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و حرکتی که از سال‌های گذشته در دستگاه قضایی آغاز شده؛ با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: شورای اسلامی شهر از دیرباز تشکیل شده و وظیفه خدمت به شهروندان را بر عهده دارد و از آنجایی که برخاسته از آراء مستقیم مردم است؛ مهمترین وظیفه شوراها انتخاب فرد اصلح به‌عنوان شهردار و اعمال نقش نظارتی نسبت به شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه است.

وی تاکید کرد: هر چه این انتخاب‌ها دقیق‌تر، تخصصی‌تر و کارشناسانه باشد، بی تردید فرد اصلح و کارآمد به منظور خدمت به شهروندان در مسئولیت های مدیریتی قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی استان قزوین با بیان اینکه خدمات گسترده و غیر قابل انکاری توسط مجموعه مدیریت شهری ارائه می‌شود، عنوان کرد: افرادی که در جایگاه شورا و شهردار قرار می‌گیرند، باید ظرفیت‌های لازم برای خدمت‌رسانی را داشته باشند، تا در مواجهه با مسائل و مشکلات مختلف میدان عمل را خالی نکنند، زیرا باید خود را در برابر آراء مردم پاسخگو بدانند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد که در این جایگاه‌های مدیریتی قرار می گیرند، از اعتبار و آبروی خود هزینه می‌کنند و خودشان را همانند شهید رجایی و شهید سلیمانی فدای خدمت به مردم می‌کنند و خود را وقف مردم کرده‌اند؛ البته ممکن است برخی افراد نیز دچار لغزش شوند و قطعاً هرچقدر جایگاه‌ها حساس‌تر باشد، بیشتر در معرض آزمون قرار دارند و باید از جایگاه خود امانت‌داری کنند و در همه حال قطار خدمت‌رسانی انقلاب نباید از حرکت باز بایستد.

دادستان قزوین بیان کرد: اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد، عدالت محقق می شود و همه افرادی که مسئولیت پذیرفته اند، باید به این رسالت عمل کنند و از مسیر قانون منحرف نشوند.

قاسمی همچنین اظهار داشت: ظرفیت دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی در مقابل گستردگی مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها محدود است؛ لذا انتظار این است که همه مردم کمک کنند، تا دستگاه قضایی در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق باشد و مردم باید در نهضت نظارت همگانی که زمینه‌های آن فراهم شده، مشارکت جدی داشته باشند.

دادستان قزوین گفت: طی هفته گذشته شاهد برخی تخلفات در شهرداری اقبالیه بودیم و برای متخلفان نیز پرونده قضایی تشکیل شد و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و انتظار این است؛ مردم اجازه دهند پرونده در مسیر درست مورد رسیدگی قرار گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدون‌شک دستگاه قضایی نیز با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز