خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان در دیدار با مسئولان قضایی:

بررسی و اصلاح قوانین قضایی یک امر ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۷۴

در کنار اقدامات دستگاه قضایی، قضات باید نواقص و مشکلات قانون را احصاء و مسؤولان را برای اصلاح آنها مطلع نمایند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مسؤولان قضایی استان بر لزوم بررسی و اصلاح قوانین تأکید کرد وگفت: کار قضاوت امری خطیر و خطر ناک و حرکت بر مرز جهنم و بهشت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز و همزمان با هفته قوه قضائیه، در دیدار رییس کل دادگستری استان، دادستان، معاونان و رؤسای ادارت وابسته به دادگستری گفت: در کنار اقدامات دستگاه قضایی، قضات باید نواقص و مشکلات قانون را احصاء و مسؤولان را برای اصلاح آنها مطلع نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مناسب بودن جرم و جریمه اظهار داشت: سهل گیری یا سخت گیری بیش از اندازه هر دو باعثافزایش جرم و جنایت در کشور می شود.

وی از قضات دادگستری خواست، ضمن رعایت احکام اسلام، علاوه بر رعایت منافع ملی و اجرای قانون، هنگام صدور رأی به عواقب رأی صادره فکر کنند و از سخت گیری های سلیقه ای بپرهیزند.

وی بر تسریع در رسیدگی به پرونده ها تأکید کرد و گفت: رسیدگی به برخی پرونده های مهم از جمله پرونده هایی که باعثمحبوس شدن افراد اثر گذار در اجتماع می شود باید با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، ادامه داد: به طور مثال رییس یک کارخانه که عده زیادی حقوق بگیر دارد، به دلایلی به زندان می افتد لذا طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده وی مشکلات بسیاری برای عده زیادی از مردم جامعه به وجود می آورد و زندگی آنها را مختل می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: دستگاه قضایی همچون گذشته عامل ایجاد امنیت، ثبات و آرامش در جامعه و مجری احکام الهی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز