خبرگزاری کار ایران

فرماندار خبر داد:

تعطیلی مدارس شهرستان اردکان به دلیل آلودگی هوا/جلوگیری از فعالیت عمرانی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۴۶۹

فرماندار شهرستان اردکان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در این شهر و تشکیل کمیته اضطرار گفت: با توجه به پایداری هوا و آلایندگی، تمامی مدارس در همه مقاطع تا پایان هفته تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مصطفی پوردهقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته اضطرار که در یزد برگزار شد مقرر شد تمامی مدارس بخش مرکزی شهرستان اردکان شامل شهرهای اردکان و‌ احمدآباد و روستاهای ترک آباد و‌ چاه‌افضل از امروز تا پنج‌شنبه ۲۵ آذر تعطیل و صرفا آموزش به صورت غیرحضوری (آنلاین) خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص آلودگی (شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس)، وجود ذرات معلق و ثبات و پایداری جوی طی روزهای آتی شرایط اضطراری بر اردکان حاکم است افزود: همچنین مصوب شد از فعالیت واحدهای آلاینده و تردد خودروهای سنگین در سطح شهر جلوگیری شود.

فرماندار اردکان با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، محدودیت‌هایی در سطح بخش مرکزی اردکان نیز اعمال خواهد شد تا از بروز حوادث ناگوار ناشی از آلودگی هوا جلوگیری به عمل آید.

پوردهقان محدودیت در تردد خودروهای سنگین دیزلی، محدودیت شدید در میزان فعالیت واحدهای معدنی نظیر سنگ شکن ها، کاهش ساعت فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در طول روز و تعطیلی تمامی فعالیت‌های عمرانی شهرداری و دهیاری‌ها را از مصوبات این جلسه برشمرد.

فرماندار شهرستان اردکان با اشاره به میزان خطرآفرینی آلودگی هوا برای گروه‌های حساس عنوان کرد: کودکان، بیماران تنفسی، سالمندان و بانوان باردار در معرض خطر آلایندگی هوا قرار دارند که مقرر شده تا اطلاع رسانی مستمر از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای آن ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: توصیه داریم تا شهروندان نیز از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز