خبرگزاری کار ایران

نماینده ائتلاف زیست بوم استان مرکزی خبر داد:

بررسی مسائل زیست محیطی نیروگاه حرارتی شازند با حضور وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۷۱

نماینده ائتلاف زیست بوم استان مرکزی گفت: مسائل و مشکلات زیست محیطی صنایع از جمله نیروگاه شازند با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید اخوان افزود: ائتلاف زیست بوم متشکل از تعدادی از تشکل‌های پیگیر مبحث آلودگی هوا با پیگیری محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اقدام به تشکیل این جلسه دادند و مواضع محکمی از جانب نماینده مردم و همچنین نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در این جلسه بیان شد.

وی ادامه داد: در این نشست تمام مستندات، موارد لازم و مطالبات به حق مردم در خصوص معضلات آلودگی هوای اراک، شازند و خنداب به وزیر نیرو ارائه و مقرر شد پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد. همچنین این نشست با مصوبه خوبی نیز همراه بود و مقرر شد سهمیه آبی از پساب فاضلاب تصفیه خانه اراک به نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه شازند اختصاص یابد و دیگر این صنایع نباید از آب سد کمال صالح استفاده کنند.

نماینده ائتلاف زیست بوم استان مرکزی اظهار داشت: وزیر نیرو در این نشست وعده داد در 4 سال پیش رو حجم قابل توجهی نیروگاه تجدیدپذیر به شبکه کشوری اضافه شود و همچنین مشکل نیروگاه‌های مشکل دار و تکنولوژی قدیم مانند نیروگاه حرارتی شازند با جایگزینی با نیروگاه‌های پیشرفته تر و بدون آلودگی به صورت دائمی مرتفع گردد. امید است وزارت نیرو تدابیر لازم برای کاهش مشکلات زیست محیطی در کلانشهر آلوده اراک اتخاذ کند.

اخوان با بیان اینکه مطالبه به حق مردم استان مرکزی به‌ ویژه شهروندان اراکی در راستای گازسوز شدن کامل نیروگاه شازند ادامه دارد و با جدیت دنبال می‌شود، تصریح کرد: نیروگاه شازند از معدود نیروگاه‌های کشور است که در مجاورت 2 شهر پرجمعیت اراک و شازند قرار دارد و استفاده از سوخت مازوت در این صنعت، موجب افزایش آلاینده‌های دی اکسید گوگرد در شهر اراک می‌شود.

اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 127 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز