خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

توقف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند خواست به حق مردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۷۱

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: توقف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند خواست به حق مردم اراک است و ارکان تصمیم ساز کلان به ویژه دولت باید نسبت به این موضوع در اسرع وقت اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری افزود: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند موجب افزایش شاخص‌های آلایندگی هوا و بالا رفتن حجم دی‌اکسید گوگرد در شهرستانهای اراک، خنداب و شازند می‌شود که برای سلامت مردم این خطه بسیار زیان دارد.

وی ادامه داد: شمار روزهای آلوده اراک در سال جاری به حدی زیاد است که نگرانی‌ها را برانگیخته و با تشدید برودت هوا در فصل زمستان کیفیت هوای این شهر نازلتر خواهد بود بنابراین مسئولان باید نسبت به قطع مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند و کاهش آلاینده‌ها تلاش مضاعف کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصرف مازوت از سوی نیروگاه حرارتی شازند به خصوص در روزهای اخیر گلایه‌مندی مردم شهر اراک، مهاجران و خنداب و روستاهای منطقه را به دنبال داشته و  مسئولان استانی وظیفه دارند نسبت به این رخداد پاسخگو باشند، چرا که استفاده از سوخت گاز برای این نیروگاه مصوبه قانونی دارد.

آصفری تصریح کرد: تذکرهای لازم به مقامات ارشد وزارتخانه‌های نفت و کشور در جلسات جداگانه داده شده و دولت بر اساس دستور ریاست جمهوری و مصوبات سال های گذشته موظف است مصرف مازوت در نیروگاه شازند را متوقف کند.

اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 120 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز