خبرگزاری کار ایران

نامه کمپین حامیان صنعت برق به وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توزیع برق/ تاکید به رفع مشکلات صنفی و بی‌عدالتی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۸۴۷

جمعی از اعضای کمپین حامیان صنعت برق در راستای مطالبات صنفی و رفع بی‌عدالتی در حوزه کار، خطاب به وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توزیع برق نامه‌ای نوشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از اعضای کمپین حامیان صنعت برق در نامه خود به وزیر نیرو و مدیرعامل شرق توزیع برق با یادآوری مسائل مالی و مشکلات اقتصادی و نامشخص بودن وضعیت شغلی به عنوان علت اصلی مشکلات هزاران نفر از کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه شرکت توزیع برق، خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان شغلی و پایان بی‌عدالتی‌ها شدند.

در این نامه، جمعی از اعضای کمپین حامیان صنعت برق ضمن تشریح مطالبات صنفی کارگران پیمانکاری شرکت توزیع برق خواستار تسریع در پیگیری مشکلات و مطالبات خود شده‌اند.

در ابتدای این نامه با بیان اینکه هزاران کارگرانی که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری در شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنند خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود هستند اما در این مورد کسی پاسخگو کارگران نیست، آمده است: هزاران کارگر انتظار و توقع به جایی درخصوص تبدیل وضعیت قرارداد در شرایطی عادلانه از دولتی که با شعار عدالت و مبارزه با فساد بر مسند خدمت نشسته را دارند، اما شواهد امر خلاف این موضوع را نشان می‌دهد به گونه‌ای که موجب دلسردی و بی‌انگیزگی پرسنل شده است. مجلس انقلابی قانون تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر را وضع نموده و وزیر انقلابی با سرعت هرچه تمامتر بدون درنظر گرفتن وضعیت سایر پرسنل دستور اجرای آنی بخشنامه را صادر می‌کند ولی سوالاتی در این خصوص وجود داشته که پرسنل شرکتی انتظار پاسخگویی رسمی از وزارت نیرو و شرکت توانیر را دارند:

۱. وزارت نیرو چه تصمیمی در خصوص سایر پرسنل شرکتی که در تمام سالیان اخیر علیرغم تمام مشکلات اقتصادی و تبعیض حقوق و مزایا، خالصانه و با تمام توان منجر به رد شدن بحران‌های وحشتناک در پیک بار گشته را دارد؟

۲. وزارت نیرو چه پاسخی برای خانواده‌های پرسنلی که با بیش از ۲۰ سال سابقه از لحاظ معیشتی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، دارد؟ آیا زحمات پرسنل سیمبان و بهره‌برداری و… در گرمای بالاتر از ۵۰ درجه و سرمای زیر صفر درجه کم از حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دارد؟

۳. از نظر وزارت نیرو تبدیل وضعیت پرسنل حجمی با سابقه کمتر از یک سال صرفا به دلیل سابقه رزمندگی پدر به تبدیل وضعیت پرسنل با سابقه دارای تخصص ارجحیت دارد؟

۴. ضرب‌العجل وزارت نیرو در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر جای تقدیر داشته ولی چه دلیلی برای توقف پروسه تبدیل وضعیت پرسنلی که از طریق آزمون موفق به قبولی شده‌اند، وجود دارد؟ چه دلیلی برای لغو آزمون در پنج استان با عبور از شرایط کرونایی وجود دارد؟ تعیین تکلیف و پرشدن چارت برای پرسنل دارای سهمیه ایثارگری؟

۵. چقدر این تصمیم ضرب‌العجلی برای تعیین حقوق پرسنل کارشناسی شده است؟ سهامداران شرکت توانیر که همواره از نبود بودجه و اعتبار مالی برای‌ عدم تبدیل وضعیت پرسنل به عنوان دلیل اصلی یاد کرده و در ۱۰ سال اخیر حتی یک نفر از پرسنل شرکتی تبدیل وضعیت نگردیده چه تحول مالی صورت گرفته که قصد انجام این کار را دارد؟ اگر اوضاع مالی اینقدر بر وفق مراد است چرا همواره حقوق پرسنل با تاخیر پرداخت شده و مزایای ورفاهیات ایشان پرداخت نمی‌گردد؟ چرا سنوات پرسنل بازنشسته در موعد مقرر پرداخت نمی‌گردد؟

۶. اگر مبنای وزارت نیرو اجرای عدالت و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای ایثارگران است مگر در آزمون برگزار شده سهمیه برای ایشان در نظر گرفته نشد؟

در بخش دیگری از نامه کمپین حامیان صنعت برق آمده است: اگر قرار به سئوال از وزیر محترم نیرو باشد قطعا حوصله ایشان و سایر خوانندگان از تفصیل متن سر خواهد رفت. لذا به اختصار تمام کارگران شرکتی اعلام می‌داریم که پیگیر حقوق قانونی خود در چارچوب موازین نظام عدالت محور مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواستار تعیین تکلیف تبدیل وضعیت سایر پرسنل شرکتی همزمان با پرسنل ایثارگر می‌باشیم.

در پایان این نامه، کمپین حامیان صنعت برق درخواست رسیدگی به مشکلات کارگران پیمانکاری شرکت توزیع برق را مطرح کرده و گفته‌اند: از همه مسئولان بالادستی در وزارت نیرو و شرکت توزیع برق کشور ضمن تقاضای رسیدگی به مشکلات کارگران شرکتی خواستار بررسی راه‌حل‌های مناسب برای مشخص شدن وضعیت شغلی هستیم. امید است وزارت نیرو و شرکت توانیر قبل از اجرای تصمیمات غیرکارشناسی که موجب دودستگی و بی‌انگیزه‌گی کارگران می‌شود، اجرای عدالت را مبنای تصمیمات خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز