خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

عدم ارائه خدمات مناسب به مردم با وجود هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی در توس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۰۶۵

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: تراز توس منفی است و باید حداقل صفر باشد تا بتواند خود را اداره کند. درخواست ما از شهرداری این است که زیر بار مسئولیت بیش از تکلیف خود نرود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی در خصوص پیوست فرهنگی پروژه های شهری اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در رابطه با انجام پروژه های شهری بررسی و مطالعه آثار فرهنگی و اجتماعی پروژه ها است. در گذشته پیشنهاداتی در حوزه فرهنگی ارائه شد که پیوست نگاری فرهنگی یکی از ضوابطی است که باید انجام شود.

نایب رئیس  شورای شهر مشهد بیان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی نیز به دنبال این هستیم که پروژه های شهرداری دارای پیوست افکار سنجی شود؛ یعنی پروژه های شهری باید با اتکا به نظرات مردم طراحی و اجرایی شود.

ناصحی در خصوص احداث دومین کارخانه نوآوری در حاشیه شهر خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که مشهد مملو از ظرفیت ها، افراد و شرکت های دانش بنیانی است که می توانند علاوه بر کمک به ارتقا مدیریت شهری، خلق ثروت و کارآفرینی کنند.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که شبیه به کارخانه نوآوری را در نقاط مختلف شهری با اتکا به نقاط کم برخوردار ایجاد کنیم.

نایب رئیس  شورای شهر مشهد در خصوص استقبال از کارخانه نوآوری مشهد تصریح کرد: کارخانه نوآوری جزو کارهای ابتدایی شهرداری بود و نقاط قوت و ضعف آن احصا و ظرفیت های توسعه ای آن در حال بررسی است تا مبتنی بر آن کارهای جدیدی انجام دهیم.

ناصحی در خصوص رویکرد شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به توس عنوان کرد: اگر توس نتواند در طرح جامع خود را اداره کند، شهرداری نمی تواند از بودجه مشهد برای این منطقه هزینه کند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد باید بتواند هزینه های اداره توس را از همین محل تامین کند. در گذشته سه هزار و ۶۰۰ هکتار اما هم اکنون هزار و ۸۰۰ هکتار در اختیار شهرداری است که قطعا مورد پذیرش ما نیست.

نایب رئیس  شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهرداری به عنوان کمک کار دولت برای حفظ و توسعه فردوسی و زبان فارسی پیرو دستور مقام معظم رهبری به این موضوع ورود کرده است. طبیعتا مردم مشهد نیز قبول نمی کنند که از بودجه شهر مشهد برای توس هزینه شود و مردم توس نیز معطل دستگاه های اجرایی برای بهره مندی از امکانات لازم هستند و ما نیز طرف مردم را گرفتیم.

ناصحی بیان کرد: تراز توس منفی است و باید حداقل صفر باشد تا بتواند خود را اداره کند. درخواست ما شهرداری این است که زیر بار مسئولیت بیش از تکلیف خود نرود.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در توس هزینه کرده ایم اما نتوانستیم خدمات شایسته ای را به مردم ارائه کنیم و برخی خیابان ها تا نیمه آسفالت شده و برای نیمه دیگر اجازه نداریم و متاسفانه مردم شهرداری را مقصر می دانند. از طرف دیگر تمامی زمین های دارای قابلیت فراوری از طرح خارج شده و بافت پر روستایی در اختیار ما گرفته است.

وی گفت: اگر قرار است تراز توس منفی باشد، باید دهیاری ها احیا شوند و ما به عنوان شهرداری آمادگی داریم به دهیاری ها کمک کنیم تا بتوانند خدمات خوبی ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز