خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

۲۰ هزار شهروند در کتابخانه‌های شهرداری تبریز عضویت دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۱۸

زیرساخت‌های کتابخوانی با مکان‌یابی توزیع امکانات‌فرهنگی در تبریز توسعه می‌یابد. / چهار باب کتابخانه تا پایان سال جاری در تبریز افتتاح می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از فعالیت ۳۲ کتابخانه عمومی زیر نظر شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به تاریخچه کتابخانه‌های تبریز گفت: کتابخانه عمومی شیخ محمدخیابانی به عنوان نخستین کتابخانه شهرداری تبریز در سال ۱۳۸۰ ایجاد شده است.

وی افزود: از آن زمان تاکنون، ۳۲ کتابخانه عمومی توسط شهرداری تبریز تاسیس و فعال شده که حدود ۷۰ درصد آن‌ها در مناطق کم برخودار تبریز احداثشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه امروزه، شهرداری‌ها از یک نهاد صرفاً خدماتی در حال تبدیل به یک نهاد اجتماعی است، ادامه داد: در این راستا، ۵۰ قرائتخانه در این مجموعه، دو شیفیت قبل و بعد از ظهر، به عموم شهروندان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان خدمات کتابخوانی ارایه می‌دهند.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرداری تبریز را بالغ بر ۹۷ هزار جلد کتاب ذکر کرد و افزود: بخشی از کتاب‌های موجود، در موضوعات مختلف علمی، ادبی، دینی و تاریخی بوده و بخش دیگری از آن، به منظور رفع نیاهای آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان و دانشجویان، به کتاب‌های راهنمای آموزشی اختصاص دارد؛ علاوه بر این، آرشیوهای منسجم نشریات و مطبوعات از دیگر بخش‌های جنبی کتابخانه‌های اشاره شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار عضو ثابت از خدمات فرهنگی کتابخانه‌های زیرمجموعه شهرداری تبریز بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: در سه ماه تابستان سال جاری، ۱۰۰ هزار شهروند از ظرفیت کتابخانه‌های شهر تبریز استفاده کردند.

حمیدی همچنین از افتتاح چهار باب کتابخانه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی، در برنامه سال آینده با مکان یابی‌هایی که منجربه توزیع متوازن امکانات کتابخانی به خصوص در مناطق کم برخوردار شود، پیگیری خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: مطالعه منجربه تحقیق، ایده‌پردازی و کاربردی شودن محورهای پژوهشی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این رویکرد، تولید ثروت، بالندگی فرهنگی و نهایتاً توسعه شهر و کشور را در پی خواهد داشت.

حمیدی تاکید کرد: در کنار رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری، جایگاه نشر کتاب و سرانه مطالعه، به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور مطرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز