خبرگزاری کار ایران

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد:

کشت بیش ۴۰۰۰هزار هکتار چغدر قند در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۹۷۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کشت چغندرقند در ۴۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: برای خرید این محصول و فراوری آن با سه کارخانه در خراسان شمالی قرارداد بسته شده است.

مختارمهاجر در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در هر هکتار ۵۰ تن چغندر قند برداشت می شود که پیش بینی می کنیم ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند در گلستان تولید خواهد شد. این در حالی است که در سال گذشته کشاورزان استان با کشت ۴ هزار و۲۰۰ هکتارچغندر قند  بیش از ۱۶۰ هزار تن تولید کردند.

وی ادامه داد: کارخانه های قند به شکل مساعده ای بذر و بخشی از کود و سم را تامین کردند و بخشی از انواع کود پتاس، اوره وفسفاته نیز به صورت یارانه دار تامین خواهد شد.

مهاجر درباره کشت سیب زمینی هم بیان کرد: امسال در بیش از ۵هزار هکتار از اراضی استان سیب زمینی کشت می شود. جهادکشاورزی کود مورد نیاز برای حمایت از کشاورزان را  تامین می کند.

وی با اشاره به گران شدن بذر سیب زمینی افزود: مهترین مشکل کشاورزان برای کشت سیب زمینی  درسالجاری گران شدن  بذر سیب زمینی است. ضمن اینکه سال گذشته کشاورزان به علت سرما زدگی وپایین بودن قیمت خرید خسارت زیادی متحمل شدند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان درباره برنامه کشت پنبه نیز  بیان کرد:  استان گلستان دومین تولید کننده وش پنبه کشور محسوب می شود وامسال بیش از۷۰۰ تن بذر پنبه از ارقام مختلف  تولید شده که درحال حاضر  عملیات ضدعفونی  بذر وکرک زدایی آن انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته کشاورزان استان ۱۸ هزارهکتار پنبه کاشته بودند.

وی به تولید مواد پروتئینی در استان هم اشاره کرد و  افزود:  در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک، ۳۱۰ هزار راس گاو دو رگ و اصیل، ۵۵۰۰ نفر شتر و ۲۰۰۰ راس گاو میش  در استان داریم که نیاز پروتئینی استان و برخی استان های دیگر را تامین می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز