خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد؛

تحویل و تحول ۱۲۴۴هکتاراز اراضی ملی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۸۲۲

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از تحویل و تحول ۱۲۴۴ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، حسین محبوبی درجمع خبرنگاران اظهارکرد: ۱۲۴۴ هکتار از اراضی ملی  واقع در محدوده و حریم شهرهای کردکوی،گمیشان،علی آباد،خان ببین،دلند،رامیان،آزادشهر و مراوه تپه جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن  به اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان تحویل  شد که ۱۱۸۹ هکتار از این میزان در شهر مراوه تپه قرار دارد و تحویل و تحول اراضی ملی باقیمانده شهرها هم در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی  مسکن در ۱۶ شهر استان شامل  آق قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش تپه، مراوه تپه، مینودشت، خان ببین، فاضل آباد، کردکوی ، نوکنده ، علی آباد کتول ، بندر گز ، جلین ، آزادشهر ، تاتار علیا و فراغی در محدوده تحت پوشش این اداره کل وجود دارد.

محبوبی به ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت : سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف شده است  اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی موردنیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های مصوب شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح، تحویل وزارت راه و شهرسازی کنند.

وی افزود: همچنین برابر ماده ۱۰  قانون جهش تولید مسکن  دستگاه های اجرایی استان مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح اقدام نمایند و ادارات ثبت اسناد و املاک نیز  مکلف شده اند که نسبت به تفکیک و ثبت  و انتقال املاک به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند.

محبوبی ادامه داد: سهمیه استان گلستان در این طرح، در طی چهارسال در حوزه شهری و روستایی ۹۳۹۳۳ واحد می باشد که از این تعداد ۶۱۹۰۲ واحدشهری است که  به ۱۸۵۸ هکتار زمین نیاز است.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای بهره مندی از طرح جهش مسکن نام نویسی کنند.

محبوبی ضمن توصیه عدم ثبت نام به غیرواجدین شرایط ، به افراد واجد شرایط که موفق به ثبت نام نشده اند توصیه کرد تا پایان آذر اقدام به ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز