خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان به ایلنا خبر داد؛

آمارهای قابل تآمل از تزریق واکسن در ایلام/استفاده از کیت تشخیصی اُمیکرون برای مسافران مرزی و علامت دار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۵۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از آمارهای قابل تامل مردم استان ایلام برای تزریق واکسن کرونا و دلایل فوت آنان خبر داد.

جمیل صادقی به خبرنگار ایلنا گفت: ۷۲درصد کل جمعیت استان ایلام هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۸۶درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

صادقی فر در پاسخ به این سئوال که برخی کارمندان مدعی اند که با   تزریق هر دو دوز واکسن اما مرحله دوم آنان در سامانه ثبت نشده است گفت: مراحل تزریق واکسن در سامانه ثبت شده است و از این بابت جای نگرانی نیست،  کارمندان می توانند بدون هیچ محدویتی برای تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کنند.

وی بیان کرد: افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوپتنیک دریافت کرده‌اند و افراد بالای ۶۰ سال سن بعد ۶ ماه دوز سوم را تزریق کنند.

وی تصریح کرد:  تزریق دوز تقویتی( سوم) برای گروههای پرخطر و کادر بهداشت ودرمان بدون شرط سنی منعی ندارد.

وی بیان کرد: آن دسته از شهروندانی که واکسن سینوفارم، بهارات و یا برکت را تززیق کرده اند پس از ۳ماه دوز سوم را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود: کیت تشخیصی اومیکرون در استان موجود است و برای افراد مشکوک،  علامت دار و افرادی که از مرز تردد می کنند استفاده می کنیم.

وی با اشاره به کاهش آمار فوتی ها افزود: آمار فوتی های ما روبه کاهش است به طوری که در طول سال جاری حدود ۴۸۴ مورد فوتی داشته ایم که به نسبت سال گذشته این آمار کاهشی است.

وی گفت: از این آمار فوتی ها حدود ۸۰درصد آنها واکسن تزریق نکرده بودند، ۲۱درصد واکسن دریافت کرده بودند، ۱۳درصد آنان فقط یک دوز و ۸درصد هم هر دو دوز واکسن کرونا را تززیق کرده بودند.

وی اظهار داشت: ۸۰درصد فوتی ها بیماری زمینه ای متعدد داشته‌اند، و بر اساس آمار اکثر موارد فوتی های اخیر  بالای ۶۰ سال سن دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد:  کار بیمار یابی، نمونه گیری و واکسیانسیون محله محور همچنان در دستور کار است،  مراجعه همکاران ما به درب منزل ادامه دارد که این اقدامات در روند کاهشی بودن بستری های ما که به حدود ۵۰ نفر رسیده تاثیر خوبی را بر جای گذاشته است.

از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری ایلام، ۱۶۸ هزار نفر واکسن کرونا تزریق نکرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز