خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

ارتقای بهره‌وری از اراضی کوچک‌مقیاس شهرداری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۳۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: براساس مصوبه شورا و به منظور ارتقاء کارایی و بهره‌وری اراضی کوچک‌مقیاس در تملک شهرداری، مشارکت، فرآوری و مولدسازی این اراضی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین حسامی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر درخصوص مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین های کوچک مقیاس، اظهارکرد: این موضوع در جلسات کمیسیون‌های مختلف شورای شهر اعم از برنامه و بودجه، حقوقی، اقتصادی و حاشیه شهر ساعت‌ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت تا سرانجام در جلسه علنی به رای گذاشته شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دارایی‌های شهرداری‌ها در کشور، زمین است، گفت: یکی از قالب‌های مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و یا پرداخت بدهی‌های شهرداری، واگذاری زمین و پروانه بوده که ارزش افزوده‌ای برای شهر و مدیریت شهری ندارد و لذا باید این اراضی مولدسازی و فرآوری شوند.

حسامی با تاکید بر لزوم پرهیز از خام‌فروشی زمین‌هایی که در تملک شهرداری است، افزود: اراضی در اختیار شهرداری‌ها دو دسته‌اند؛ یکی اراضی بزرگ‌مقیاس که عمدتا معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری روی آنها فعالیت و پروژه تعریف می‌کند و دیگری اراضی کوچک‌مقیاس. درخصوص زمین‌های کوچک‌مقیاس اغلب کار خاصی نمی‌شود و بعضا در قالب تالار مبادلات املاک و مستغلات شهرداری، این اراضی با اضافه شدن پروانه به زمین، به متقاضیان واگذار می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد گفت: برهمین اساس و به منظور ارتقای بهره‌وری اقتصادی، مقرر شد شهرداری مشهد لایحه شیوه‌نامه مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک‌مقیاس را با لحاظ رویکردهای مشخص و مدنظر شورای شهر، حداکثر ظرف مدت 2 ماه از لازم‌الاجراء شدن این مصوبه، ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز