خبرگزاری کار ایران

پایش اماکن زمستان گذران سن غلات در اردل

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۹۸۰

مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: اماکن زمستان گذران سن غلات در این شهرستان پایش شد.

به گزارش ایلنا، سعید خسروی گفت: پایش اماکن زمستان گذران سن گندم و آگاهی به موقع کشاورزان توسط کارشناسان مرکز خدمات جهاد کشاورزی در کنترل به موقع با این آفت نقش بسزایی دارد.

خسروی افزود: برای بررسی وضعیت ریزش سن غلات و انجام برنامه ریزی و پیش آگاهی لازم برای کنترل و کاهش خسارت ناشی از سن غلات، روستای دهکهنه، تختک و طاقک روستای سرچاه توسط کارشناس مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه ولیرابی مورد پایش قرار گرفت.

وی گفت: سن گندم مهم‌ترین عامل خسارت زای گندم و جو است که ردیابی کانون‌های آن اهمیت بسیاری دارد.

خسروی گفت: ردیابی کانون‌های سن گندم در شهرستان اردل، از اوایل مهرماه آغاز شده و تا اسفندماه ادامه می‌یابد.

کارشناس مرکز خدمات حومه و لیرابی هم گفت: بعد از برداشت محصول سن‌ها از مزارع به مراتع و دامنه کوه‌ها مهاجرت می‌کنند و در زیر بوته‌های گون تاغ و در لایه سطحی خاک‌های غنی در مسیر رود‌ها و دامنه کوهپایه‌ها پاییز و زمستان را می‌گذرانند، به طوری که گاهی صد‌ها سن زیر بوته دیده می‌شود.

عدنانی افزود: رصد این مناطق لازم است چرا که کنترل سن گندم در یک هکتار، مکان زمستان گذران معادل ده‌ها هکتار مبارزه در مزرعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز