خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز در محرومیت زیرساخت آموزشی از سیستان و بلوچستان سبقت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۲۳۱

استاندار البرز تاکید کرد: البرز در زیرساخت های آموزشی محروم ترین استان کشور است و در این محرومیت از سیستان و بلوچستان نیز سبقت گرفته است.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در گردهمایی مجمع خیرین مدرسه ساز کشور که روز چهارشنبه به میزبانی البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: خیرین مدرسه ساز از بزرگان و نام آوران کشور هستند که دلسوزانه و بدون هیچ گونه چشمداشتی برای ارتقا سرانه های آموزشی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: ایجاد مجمعی با عنوان خیرین مدرسه ساز سرآغاز تحول بزرگی در عرصه مدرسه سازی و راه اندازی مجمع هایی در حوزه های مختلف شد.

عبداللهی گفت: زیرساخت های البرز از ابتدا ضعیف بوده و رشد روز افزون مهاجرت کمبودها را پررنگ تر کرد.

وی افزود: اکنون البرز در زیرساخت های آموزشی محروم ترین استان کشور است و در این محرومیت از سیستان و بلوچستان نیز سبقت گرفته است.

استاندار البرز گفت: در سیستان و بلوچستان به همت خیرین، سرانه ها رشد خوبی داشته و نیاز است در البرز نیز این همت شکل بگیرد.

وی افزود: اکنون سرانه آموزشی در البرز 3.26 و متوسط کشوری 5.21 است و فاصله زیادی با متوسط کشوری داریم.

عبداللهی گفت: خیرین در البرز نوید بهره برداری از 61 مدرسه در استان را داده اند که بواسطه این امر سرانه آموزشی البرز به 3.46 می رسد.

وی افزود: از خیرین مدرسه ساز سراسر کشور انتظار و تقاضا داریم که به کمک رشد سرانه های آموزشی در البرز بشتابند و ما نیز به عنوان نمایندگان دولت بسترهای لازم را مهیا می کنیم.

استاندار البرز گفت: البرز نیازمند راه اندازی نهضت مدرسه سازی و توجه ویژه دولت و خیرین است.

وی افزود: از خیرین مدرسه ساز انتظار می رود در راستای جایگاه اجتماعی معلمان همراهی ویژه ای داشته باشند.

عبداللهی گفت: تکریم معلمان باید در دستور برنامه تمامی مسئولان قرار گیرد و به این امر به معنای واقعی محقق شود.

وی افزود: باید مدارس قدیمی بعنوان نماد هر شهر و استان احیا شوند و کانون های بازنشستگان برای ایجاد بسترهای رفاهی و تفریحی معلمان راه اندازی شوند.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد که از تمامی ظرفیت های استان برای ارج نهادن به جایگاه معلمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز