خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

نقش بانک های خصوصی باید در تولید و سرمایه گذاری های استان افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۷۴۶

استاندارگلستان گفت: نقش بانک های خصوصی باید در تولید و سرمایه گذاری های استان افزایش یابد وبیش از از ۱۷.۵ درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمدزنگانه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: تلاش ما تحقق رشد ۷.۳ درصدی برای استان با استفاده از ارتقای بهره وری و همچنین از طریق افزایش درآمدهای استان است.

وی ادامه داد: فروش دارایی‌های مازاد، ارتقاء بهره مالکانه معادن، افزایش مشارکت بخش خصوصی می‌تواند در راستای ارتقای درآمدهای استان موثر باشد.

وی گفت: بیش از  از ۱۷.۵درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است که باید نقش آنها را در تولید و سرمایه گذاری های استان افزایش دهیم.

زنگانه  بیان کرد: تجربه کشت های گلخانه ای برای کاهش هدر رفت منابع آب، افزایش قیمت گذاری محصولات کشاورزی ، تسریع در اجرای کریدور شمال به جنوب از طریق پروژه اینچه برون به شاهرود از جمله مسائلی است که می‌تواند در بودجه سال آینده به گلستان در پیشبرد اهداف توسعه کمک کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: تلاش داریم با ایجاد شورای راهبردی توسعه استان با استفاده از تمام دلسوزان این استان در سطح کشور مشکلات گلستان را کاهش و مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: تقاضا داریم حضور گلستانی ها در سفر هیئت دولت به کشور ترکمنستان مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم بسیاری از مراودات بین المللی خود را بهبود بخشیم.

وی گفت: نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده در کشور  با توجه به جمعیت شهری و روستایی ۷۰ به ۳۰  در نظر گرفته می شود در حالی که گلستان تقریباً از جمعیت شهری و روستایی مساوی برخوردار است که باید در توزیع منابع و بهره مندی ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

زنگانه خاطرنشان کرد: سرمایه در گردش یکی از مهمترین مسائل گذاران است که می‌تواند نقش موثری در ارتقای تولیدات آنها داشته باشد وتسهیل صادرات و رفع موانع آن می‌تواند نقش موثری در استراتژی تجارت جهانی مبتنی بر مزیت های رقابتی گلستان داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز