خبرگزاری کار ایران

ممانعت دادستان از ارسال تجهیزات بالگرد قبلی ایلام به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۰۹۷

قصه پرغصه نبود بالگرد هوایی برای عملیات های اورژانس استان ایلام و شعارهای محقق نشده برخی مدیران ارشد در ایلام مثنوی هفتاد من است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، استان ایلام با دارا بودن شرایط استراتژیک به لحاظ کوهستانی بودن ، جاده های غیر استاندارد، حضور میلیونی زوار اربعین، مناطق صعب العبور و... مستلزم نگاه ویژه مسئولان ملی برای تأمین بالگرد اورژانس هوایی و انتقال بیماران بد حال به مرکز استان است اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه طی هفته گذشته اورژانس کشور به  استان دستور می دهد تجهیزات بالگرد قبلی ایلام که دچار سانحه شده را به تهران ارسال کنند موضوعی که با ورود دادستان مرکز استان منتفی شد و افشار خسروی زاد با اعزام جانشین خود به فرودگاه ایلام مانع ارسال این تجهیزات شد.

یک مقام مسئول در اورژانس هوایی استان که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایلنا ایلام گفت : مکاتبات مختلفی وجود دارد که از شهرداری، مسکن و شهرسازی و...درخواست شده است که برای ساخت پد هلی کوپتر با اورژانس همکاری کنند اما هیچ کس حاضر به این همکاری نشد چرا که هزینه نگهداری بالگرد حدودا ماهی ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: بالگرد قبلی ایلام به دلیل نداشتن آشیانه در محوطه فرودگاه ایلام در سرما و گرما و بدون مراقبت نگهداری می‌شد و با وصف مکاتبات متعدد اما این استان فاقد آشیانه برای نگهداری بالگرد اورژانس بود.

وی بیان داشت: اورژانس هوایی ایلام ماموریت های مختلفی را انجام داده به طوری که در هرماه ۲۵ عملیات هوایی انجام می شد اما از روزی‌که بالگرد ایلام در شهرستان آبدانان دچار سانحه شد  نه تنها بالگردی به استان اختصاص داده نشد بلکه قرار شد تجهیزات بالگرد ایلام را هم به مرکز ببرند که با دستور قضایی( دادستان) این موضوع کنسل شد.

در همین رابطه دادستان مرکز استان ایلام نیز طی نامه‌ای از دادستان کل کشور درخواست کرده با توجه به شرایط خاص استان ایلام ، وزارت بهداشت را مکلف کنید که نسبت به اختصاص یک بالگرد هوایی به اورژانس ایلام اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز