خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان ایلام خبر می‌دهد؛

اما و اگرهای انتخاب شهردار ایلام/ عدم اجماع اعضای شورا برای انتخاب شهردار

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۲۶

استاندار ایلام از ممنوعیت تغییر سرپرست شهرداری ایلام تا تعیین تکلیف حکم شهردار جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام ، پس از رد گزینه منتخب شورا برای کرسی شهرداری ایلام از سوی وزارت کشور، اعضای شورای شهر ایلام در تاریخ بیست و چهارم مردادماه ۱۴۰۰ خالق منصوری از کارکنان رسمی شهرداری را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

بعد از اتمام مدت ۳ ماهه اول سرپرستی منصوری و عدم اجماع اعضای شورا برای انتخاب شهردار ، هفته گذشته نشستی در محل شورا به منظور تعیین شهردار برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر ، در کمال ناباوری رئیس شورای شهر( منصور بهادری) نامزد تصدی پست شهرداری شد، بهادری توانست ۳ نفر از اعضای شورا را با خود همراه کند تا همین امر دست آویزی برای اعلام انتخاب بهادری با ۴ رای( یک رای خودش) از سوی سخنگوی شورا قرار گیرد.

سعید انوری پور سخنگوی شورای شهر با اعلام این خبر گفت : منصور بهادری با ۴ رای گزینه شورا برای پست شهرداری است.

اما ساعتی بعد ۳ عضو دیگر شورای شهر ( اقلیت) با صدور بیانیه‌ای این امر را نپذیرفتند و باتوجه به قانون دو سوم آراء برای انتخاب شهردار( ۵ رای) این مصوبه را قانونی ندانستند.

پس از آن  اعضای شورای شهر ( اکثریت) تصمیم گرفتند سرپرست شهرداری را تغییر دهند و در همین رابطه جلسه ای برگزار شد اما به دلیل عدم حضور ۳ عضو دیگر ، جلسه رسمیت پیدا نکرد ، موضوعی که سخنگوی شورا آن را به آبستراکسیون اقلیت تشبیه کرد.

در همین خصوص دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه،  جلسه رسیدگی به مشکلات شورای شهر به ریاست محمد نوذری استاندار ایلام برگزار می شود تا اعضای شورا با ارائه راهکار،  نقد و نظرهایشان،  به این حضور و عدم حضورها در جلسات شورا پایان دهند.

استاندار ایلام اما در‌گفت وگو با ایلنا در مورد تغییر سرپرست شهرداری ایلام آب پاکی را روی دست اعضاءی شورا ریخت و گفت: تغییر سرپرست شهرداری تا تعیین تکلیف حکم شهردار جدید ممنوع است.

محمد نوذری در خصوص ابهامات و شائبه بوجود آمده در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر تغییر سرپرست شهرداری گفت: تغییر سرپرست شهرداری تا زمانی که تکلیف شهردار مشخص نشود قانونی نیست و امورات شهرداری با سرپرست فعلی اداره می شود.

وی افزود:  در صورتی می‌توان برای شهرداری، سرپرست جدید انتخاب کرد که سرپرست فعلی استعفا دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز