خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در پاسخ به ایلنا:

استانداری‌ها ستاد انتخابات شورایاری‌ها را تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۲۹

با توجه به اینکه ما امروز این مجوز را دریافت کردیم به استانداران خود ابلاغ خواهیم کرد تا هر چه زودتر ستادهای خود را برای برگزاری انتخابات شورایاریها تشکیل دهند.

وزیر کشور گفت: از هیأت دولت به وزارت کشور مجوزی داده شد که براساس آن مجوز٬ وزارت کشور برای انتخابات شورایاری‌ها در امور اجرایی و نظارتی به شورای شهر کمک خواهد کرد تا انتخابات با نشاط و سالم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران٬ در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ در خصوص انتخابات شورایاری‌ها گفت: وزارت کشور در این مورد مجوز قانونی برای اجرای انتخابات شورایاری‌ها ندارد، پس طبق قانون نمی‌توانستیم به عنوان وظیفه قانونی وارد این بحثشویم.

وی افزود: در همین رابطه بنده به رئیس شورای شهر نامه زدم و گفتم نمی‌توانیم وارد بحثاجرای انتخابات شورایاری‌ها بشویم چرا که دستگاه‌های اجرایی باید مبتنی بر قانون کار کند.

وزیر کشور، تصریح کرد: در همین رابطه مصوبه‌ای اعلام شد که طبق آن با کمک شهرداری‌ها کار انتخابات انجام شود اما فرمانداری‌های ما اعلام کردند تخلف صورت گرفته و این مسئله به شورای حل اختلاف رفت و به نفع آن‌ها رای دادند.

وی با تاکید براینکه دولت اهمیت بالایی برای انتخابات و نقش مردم در اداره امور شهر و نشاط سیاسی قائل است، گفت: امروز در هیأت دولت به وزارت کشور مجوزی داده شد که بر اساس آن مجوز٬ وزارت کشور برای انتخابات شورایاری‌ها در امور اجرایی و نظارتی به شورای شهر کمک خواهد کرد تا انتخابات با نشاط و سالم اجرا شود.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به اینکه ما امروز این مجوز را دریافت کردیم به استانداران خود ابلاغ خواهیم کرد تا هر چه زود‌تر ستادهای خود را برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تشکیل دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز