خبرگزاری کار ایران

مجری طرح تأمین برق رمز ارزها در شرکت توانیر:

کشف و ضبط بیش از 221 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۳۹

مجری طرح تأمین برق رمز ارزها در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) از کشف و ضبط 221 هزار و 390 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در سال جاری خبرداد.

" محمد خدادادی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: در سالجاری، 221 هزار و 390 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در پنج هزار و 756 مرکز با ظرفیت 621 هزار و 695 کیلووات کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته نیز 227 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در 14 مرکز در کشور شناسایی، کشف و ضبط شده است، اظهارداشت: ظرفیت منصوبه این تعداد دستگاه غیرمجاز هم 477 کیلووات بوده است.

مجری طرح تأمین برق رمز ارزها در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر)، بیشترین درصد کشفیات دستگاه های رمزارز غیرمجاز طی یک هفته گذشته را مربوط به استان تهران با 22 درصد ذکر و یادآورشد: درصد این کشفیات در استان های آذربایجان شرقی و اصفهان هرکدام 14 درصد و خوزستان 11 درصد بوده است.

خدادادی گفت: 44 درصد کشفیات در تعرفه های مختلف برحسب ظرفیت مربوط به تعرفه خانگی و 23 درصد مربوط به تعرفه سایر مصارف (تجاری) است.

مجری طرح تأمین برق رمز ارزها در شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) گفت: با مقایسه میزان مصرف یک ماینر با سایر وسایل خانگی باید گفت مصرف برق یک ماینر 2 تا سه کیلوواتی به میزان 35 پنکه یا 15 یخچال فریزر است و ماینری با این مشخصات همچنین به اندازه پنج کولر آبی یا یک کولر گازی برق مصرف می‌کند.

خدادادی، هزینه تولید یک بیت‌کوین در ایران را حدود 2700 دلار عنوان و خاطرنشان کرد: این در حالی است که تولید کننده می‌تواند با احتساب برق ارزان و یارانه‌ای ایران سه برابر هزینه سود کسب کند.

وی افزود: استخراج یک بیت کوین به بیش از 300 مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در یک شبانه‌روز تخمین زده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز