خبرگزاری کار ایران

برای پنجمین بار در ماه جاری ؛

خط انتقال آب یزد در شرق اصفهان دچار تخریب شد /خرابی حوضچه ۳۰۸ و قطعی آب شرب شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۶۶۴

پنجشنبه شب -سیزدهم- آبان ماه جاری برای پنجمین بار متوالی در این ماه، برخی افراد با حمله به خط انتقال آب یزد در شرق اصفهان باعث تخریب حوضچه ۳۰۸ و قطعی آب شرب مردم یزد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، این اتفاق در حالی رخ داد که صبح دیروز- پنجشنبه۱۳ آبان ماه -و در  مراسم روز سیزدهم آبان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در یزد برگزار شد، مسئولان استانی انتقاد شدیدی به این تخریب ها داشته و از بی توجهی دولت در تأمین امنیت خط انتقال آب به یزد  انتقاد کردند.

مهران فاطمی؛ استاندار   یزد که تا پیش از پذیرش این مسئولیت در استان در قالب یک منتقد، دولت وقت را ناتوان در برقراری امنیت خط انتقال می دانست در رشته توئیت های شبانه خود به تداوم این اقدام غیر قانونی واکنش نشان داد و با تایید تخریب حوضچه ۳۰۸ خط انتقال آب یزد با تعرض افراد ناشناس گفت: بر اساس اصل ۴۰ قانون اساسی، هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تامین امنیت خط انتقالی بر عهده مسئولان محترم استان اصفهان است و متولیان امر باید در این رابطه پاسخگو باشند افزود: با توجه به اتفاق نظر مسئولان کشوری در خصوص تضییع حقوق مردم استان یزد، موضوع برخورد با اهمال کنندگان یا عاملان این اقدامات غیر قانونی از مجاری حقوقی و قضایی نیز پیگیری خواهد شد.

استاندار یزد همچنین در خصوص پیگیری ها از طریق مسئولان کشوری اظهار داشت: در گفت و گو با معاون محترم امنیتی وزیر کشور بر استیفای حقوق مردم نجیب استان یزد و اجرای دقیق مصوبات شورای امنیت کشور تاکید شد.

وی از اعزام معاون عمرانی و مدیرعامل آب منطقه ای به همراه تیم فنی بازسازی برای نظارت و تسریع در روند تعمیر تخریب رخ داده به محل وقوع تعرض خبر داد و افزود: همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز با فرمانده انتظامی استان در سفر به استان اصفهان، رایزنی ها و هماهنگی های لازم را به عمل خواهند آورد.

فاطمی از برگزاری نشستی با حضور مقامات عالی استان، تقسیم وظایف بر اساس حیطه اختیارات هر یک از مسئولان برای پیگیری امور امنیتی، حقوقی و قضایی خبر داد و بدون اشاره به جزئیات و تصمیمات این نشست خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره آب موجود و تدابیر اندیشیده شده، مردم عزیز نگرانی در خصوص تامین آب شرب مورد نیاز خود نداشته باشند.

واکنش کاربران یزدی در فضای مجازی

برخی از کاربران در فضای مجازی نسبت به این تخریب‌ها واکنش نشان داده و خطاب به کسانی که باعث این کار شدند  گفته‌اند: شما که برای دریافت آب از سد زاینده رود خط لوله را تخریب می‌کنید، این خط لوله برای آب شرب است و ربطی به صنعت و کشاورزی و گلخانه یزد ندارد، این رسم مسلمانی نیست.

کاربر دیگری هم با انتقاد از وضعیت پیش آمده در توئیتی نوشته است: نمی‌دانم چرا باور نمی کنید آب انتقالی برای شرب مردم است. وقتی آب انتقالی را قطع می کنید ۸ ساعت بعدش آب در خانه های ما قطع میشه و آب گلخانه های یزد  از چاه ها و قنات هایی تامین میشه که از قبل هم برای کشاورزی بوده و آب کارخانه های صنعتی هم از چاه های منطقه هست که غیرقابل شرب بوده و مصرف مردمی ندارد.

برخی کاربران اصفهانی هم به‌رغم اینکه چنین رفتاری را نادرست دانسته نوشتند: تخریب و هدررفت آب برای اصفهان که مشکل آب دارد کار درستی نیست اما کشاورزان چه چاره ای دارند.

کاربر دیگری هم نوشته: این اتفاقات ناشی از بی‌توجهی مسئولان است و وقتی به مردم توجه نمی‌کنند نتیجه همین می شود.

کاربر دیگری اما با اشاره به اینکه خشکسالی ها بر کاهش آب اثر داشته نوشت: بارندگی نبوده درست، کشاورز اما نمی‌تواند امرار معاش نکند و زمین خود را رها کرده و به کار دیگری روی بیاورد.

کاربر اصفهانی دیگری هم نوشت  مسئولان اگر قرار است آبی برای کشت پاییزه بدهند دیگر چرا امروز و فردا می‌کنند که این اتفاقات بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز -جمعه چهاردهم آبان- مردم یزد در خانه های خود برای استفاده از آب با افت شدید فشار مواجه شدند که در آستانه قطعی آب است و اگر تیم فنی نتواند تا ظهر مرمت خط را به اتمام برساند آب شرب قطع خواهد شد و پس از مرمت تخریب صورت گرفته، شش ساعت بعد آب به یزد و خانه های مردم می رسد. 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز