خبرگزاری کار ایران

نام نویسی ۳۲ هزار خانوار یزدی در طرح مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۰۲۲

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد از نام نویسی بیش از ۳۲ هزار خانوار در طرح مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان خواجه رضایی با اشاره به پیشتازی یزد در احداث مسکن ملی و تحویل به متقاضیان اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان حدود ۱۴ درصد است.

وی با اشاره به استقبال یزدی ها در نام نویسی این طرح افزود: طبق آخرین آمار تاکنون ۳۲ هزار و ۲۸۷ خانوار در طرح اقدام ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند که در نهایت ۸ هزار و ۸۵۵ خانوار تایید نهایی شده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۸۵۹ خانوار هزینه اولیه ساخت طرح اقدام ملی مسکن را واریز کرده اند ادامه داد: تاکنون برنامه ریزی برای ۶ هزار و ۷۰۴ واحد در قالب این طرح انجام و در حال ساخت است و مابقی متقاضیانی که تایید نهایی شده ولی افتتاح حساب نشده اند، پس از تامین زمین و طی مراحل طراحی، تخصیص پروژه صورت گرفته و ساخت و ساز انجام خواهد شد.

وی با بیان این که یزد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن فراتر از برنامه‌ها پیش رفته است، عنوان کرد: بیش از 6 هزار واحد در دستور ایجاد قرار دارد که متناسب با آمادگی متقاضیان عمل کرده و در ۱۰ شهرستان یزد فعال شده است.

خواجه رضایی بیشترین پیشرفت فیزیکی انجام کار را مرتبط با شهر یزد دانست و عنوان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن در استان حدود ۱۴ درصد است و به زودی پروژه‌های ۱۷۴ واحدی فاز اول شهر مهریز و ۲۰۰ واحدی شهر یزد تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی متقاضیان از عدم تخصیص زمین و بلاتکلیفی یک ساله در طرح مسکن ملی گلایه دارند و برای واریز وجه از آن ها دعوت نشده گفت: اولویت تخصیص زمین برای ساخت مسکن، با  زمین های دولتی داخل محدوده و بعد از آن در صورت نیاز الحاق زمین حریم شهر به محدوده است و زمین های بدون استفاده دستگاه های دولتی که طی فرایندی در اختیار طرح اقدام ملی مسکن گذاشته می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد عنوان کرد: به زودی با تامین زمین از همه متقاضیان برای پرداخت وجه و ادامه روند کار دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز