خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

ایجاد کارگروه ویژه بازماندگان از تحصیل ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۳۶

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: ضروری است کارگروهی ویژه برای رسیدگی به موضوع بازماندگان از تحصیل در این استان تشکیل و ضمن بررسی منطقه‌ای در این حوزه، دلایل متنوع و مختص هر منطقه را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، یعقوبعلی نظری در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به معضل جدی ترک تحصیل در این استان گفت: باید موضوع ترک تحصیل بر اساس داده های آماری روشن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و در هر شهرستان به صورت جداگانه اقدام به ارایه راهکار و برنامه شود.

وی افزود: با روشن شدن وضعیت این بخش، می‌توان ارایه کمک های معیشتی در استان را نیز برای جبران بخشی از مشکلات و مسائل به این حوزه هدایت کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کرونا یک واقعیت است که بعد از حدود ۲ سال باید آنرا در جامعه مدیریت کرده و زندگی با آن را فرابگیریم، اظهار داشت: باید بر اساس این واقعیت بخشها و عرصه های مختلف جامعه را اعم از بازار، آموزش و غیره مدیریت کرد و طبیعی است که نم توان هیچ بخشی را مطلقا محدود کرده و یا رها کرد.

وی ادامه داد: مسوولان آموزش و پرورش و مدارس باید حتما شاخص های مشترک را در خصوص دانش آموزان و محیط های مدرسه داشته باشند و در موضوع مدرسه، کلاس و دانش آموزان باید از مواجهه انفعالی خارج شده و با پیش بینی و تحلیل به اقدامات پیشگیرانه برسیم.

نظری گفت: ما در خصوص شرایط پیش آمده تابع تصمیمات کشوری هستیم و البته هرجا که خلائی وجود داشته باشد، در سطح استان تصمیم گیری خواهیم کرد.  

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی استان خودبه خود همه مدارس و کلاس ها تعطیل است، افزود: طبق برنامه فعلی، متوسطه اول در آذرماه بازگشایی می شود و در خصوص متوسطه دوم و بازگشایی آن در شرایط کنونی از ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس پیروی می کنیم اما تاکید داریم که حتما باید پروتکلهای ابلاغی مربوطه به بهترین شکل اجرا شود.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس باید با والدین دانش آموزان و خانواده آنان ارتباط گرفته و از وضعیت سلامت خانواده و شمار اعضای واکسن زده آنان مطلع شوند، زیرا در شرایط کنونی تامین سلامت دانش آموزان بر عهده مدیر مدرسه و تمامی اولیای مدرسه است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت واکسینه شدن معلمان و نیز دانش آموزان، به دلیل جنبه اجتماعی و سلامت جامعه تاکید و اظهار کرد: علاوه بر این لازم است دستورالعمل های لازم اجرایی برای بازگشایی مدارس به شکل کوتاه و موثر تهیه و تدوین شود.

نظری بیان کرد: حضور دانش آموزان در کلاس درس به منظور کاهش تبعات دوری از مدرسه، موضوعی ضروری است که باید با برنامه ریزی های پیشگیرانه قوی همراه باشد.

وی تاکید کرد: حتی برخی خانواده ها و والدین اگر اقدام به واکسن زدن نکرده اند می توان از ظرفیت دانش آموزان و ضرورت تامین سلامت فرزندانشان برای ترغیب آنان استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز