خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان خبر داد؛

تخصیص بیش از 37 میلیارد برای اشتغال مددجویان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۷۸

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین گفت: بر اساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال جاری ۳۷ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته به بهزیستی استان قزوین برای امر اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، غفار رمضانی با اشاره به تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین ۷۵۳ نفر است و با توجه به اینکه در ۶ ماه دوم امسال مبالغ تسهیلاتی از بانک مرکزی اعلام می‌شود پرداختی‌های ما نیز در این بازه زمانی است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۶ فرصت شغلی ایجاد شده است و قطعا تا پایان سال با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تعهد اشتغال استان قزوین محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای مهر ماه امسال که شروع پراخت تسهیلات اشتغال بود تا پانزدهم همین ماه حدود ۵۵ میلیارد ریال برای ۱۱۱ نفر از مشمولین تحت پوشش توسط بانک‌های عامل پرداختی داشتیم و تا پایان سال اعتبارات تخصیص یافته جذب خواهد شد و ما می‌توانیم برای مددجویان جدید بستر اشتغال را فراهم کنیم.

این مسئول بیان کرد: حدود ۸۵۰ نفر از مددجویان شاغل سهم بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران کارایی دارند؛ چراکه بهزیستی سه مشوق برای کارفرمایان جهت اشتغال مددجویان معلول در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: چنانچه مددجویی مشغول به کار شود و حق بیمه خویش فرمایی‌اش را خود پرداخت کند سازمان بهزیستی ۲۳ درصد سهم بیمه‌ای وی را متقبل می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: اگر کارفرمایی بتواند مددجوی تحت پوشش بهزیستی را مشغول به کار کند و حقوق و مزایای کاری وی را بر اساس قانون کار پرداخت کند، ۲۳ درصد بیمه کارفرمایی را بهزیستی متقبل شده و پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در مورد جبران کارایی که اعتبارات آن تا حدی کمتر از اعتبارات بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی است توانستیم تاکنون برای ۹۶ نفر که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند یارانه ارتقای کارایی معلولین پرداخت کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بنا بر قانون، کارفرمایانی که معلولان شدید و خیلی شدید را به کار بگیرند ۳۰ الی ۵۰ درصد میزان بیمه و حقوق فرد را طبق قانون بودجه و قانون جامع حمایت از معلولین به کارفرمایان پرداخت می‌شود.  

رمضانی گفت: سال گذشته سهم بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران کارایی حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که ۸۰ کارفرما با بهزیستی استان قزوین قرارداد داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز