خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

مناسب نبودن معابر مهم‌ترین مشکل نابینایان در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۱۶۰

مدیرکل بهزیستی قزوین استان قزوین گفت: مناسب سازی معابر و اشتغال به عنوان مهم‌ترین چالش‌های نابینایان در استان به حساب می‌آید که امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را پیگیری فرمایند

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، علیرضا وارثی گفت: راه اندازی و فعالیت ویژه موسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین بسیاری از خلاهای سازمان بهزیستی را برطرف کرده و سبب حمایت‌های بیشتری از این جامعه آماری شده است.

مدیرکل بهزیستی  استان قزوین با اشاره به اهمیت تغییر نگاه جامعه و مسئولان نسبت به نابینایان، افزود: تغییر باورهای مردم نسبت به جامعه نابینایان و کم بینایان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بسیاری از اوقات حتی خانواده این افراد هم نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی آن‌ها آگاه نیستند که تغییر این وضعیت نیازمند توجه بیشتری است.

وی با اشاره به مشکلات اساسی نابینایان در قزوین گفت: اشتغال یکی از چالش‌های اساسی این قشر است که در این زمینه باید دستگاه‌های دولتی، واحدهای صنعتی و اصناف همکاری لازم را با سازمان بهزیستی داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: در سطح استان قزوین پنج هزار نابینا و کم بینا شناسایی شده که بیش از سه هزار نفر از این افراد را آقایان و ۲ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: نزدیک به ۹۰درصد از نابینایان و کم بینایان استان قزوین تحت پوشش حمایت‌های مستمر سازمان بهزیستی هستند که امیدواریم این آمار را به ۱۰۰درصد برسانیم.

وارثی گفت: بیشترین معلولیتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به مشکلات مادرزادی است که بیش از ۲ هزار نفر را شامل می‌شود و کم ترین علل این موضوع هم ژنتیک است که با برنامه‌های سازمان به دنبال پیشگیری این موضوع هستیم.

وی افزود: بیشترین جامعه هدف ما در این حوزه از معلولیت با ۲ هزار و۲۹۱ نفر در قزوین هستند و کمترین جامعه هدف نیز با ۲۰۶ نفر مربوط به آوج است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: از جهت شدت معلولیت بیشتر افرادی که دارای معلولیت نابینایی هستند از شدت خفیف برخوردار هستند و تنها ۴۲۶ نفر از آمار نابینایان استان قزوین دچار نابینایی شدید و مطلق هستند

وی اظهار کرد: بسیاری از افراد نابینا در سطح استان قزوین با توجه به امکاناتی که موسسه نابینایان و کم بینایان در اختیار آن‌ها گذاشته است دارای مدارک بالای علمی هستند که این مهم نشان دهنده توانمندی بالای این افراد است.

وارثی با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۶۲نفر از نابینایان استان قزوین مشکل اشتغال دارند، گفت: سازمان بهزیستی خدمات مختلف تحصیلی، بیمه‌ای و غیره را برای افراد نابینا در نظر گرفته است ولی دستگاه‌ها و خیران هم باید در این زمینه کمک رسانی کنند.

وی گفت: در مناطق روستایی هیچ گونه نابینای شناخته نشده‌ای وجود ندارد و تمامی این افراد تحت پوشش سازمان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز