خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

بیش از چهار هزار سالمند تحت حمایت بهزیستی قزوین قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۹۷

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴ هزار و ۸۳۱ سالمند در استان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، علیرضا وارثی گفت: هزار و ۱۸۲ سالمند در حوزه اجتماعی و سه هزار و ۳۶۴۹نفر در حوزه توانبخشی و در مجموع ۴ هزار و ۸۳۱  سالمند از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: سعی شده سالمندان با معلولیت شدید و خیلی شدیدی که از نهادهای دیگر دریافتی ندارند، از خدمات حمایتی و معیشتی (مستمری) برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: ۴۱۰ سالمند در ۸ مرکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و ۲۰۰ نفر هم از خدمات ۴ مرکز روزانه سالمند بهره‌مند هستند.

این مسئول گفت: یکی از برنامه‌های دفتر توانمنـد سازی معلولان برنامه توانبخشـی مبتنی بر جامعه است که حدود ۹۲۰ نفر از افراد تحت پوشش این برنامه در استان، بالای ۶۰ سـال است و در طیف سالمنـدان قرار می‌گیرنـد.

وی افزود: از طریق برنامه سی بی آر (CBR) سالمندان تحت پوشـش این برنامه در نقاط مختلف روسـتایی و دور افتاده به خدمات مختلف در زمینه سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمند سازی دسترسی پیدا می‌کننـد که از طریق ارجاع به واحدهای مربوطه، آموزش افراد و یا مداخله مسـتقیم در سـطح جامعه محلی صورت می‌گیرد.

وارثی بیان کرد: در برنامه سی بی آر اقداماتی در زمینه رفع موانع فیزیکی و نگرشـی انجام می‌شود  تا مشارکت اجتماعی سالمندان در جامعه افزایش یابـد.

وی اظهار کرد: همچنین سالانه حدود ۳۰ منزل و وسایل روزمره زندگی افراد سالمند مناسب سازی می‌شوند تا زمینه‌های مشارکت بیشتر آن‌ها در فعالیت‌های خانوادگی و استقلال فردی فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برابر قانون جامع حمایت‌های مالی سازمان، سالمندان دارای معلولیت از خدماتی از جمله هزینه درمان، دفترچه بیمه خدمات درمانی، وسایل کمک توانبخشی و کمک هزینه مناسب سازی استفاده می‌کنند.

وارثی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان گفت: افزایش کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و ارتقای توانایی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقای عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی و همچنین رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت‌های اجتماعی از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز