خبرگزاری کار ایران

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته مطرح کرد؛

ضرورت برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان در روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۳۷۴

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان ضمن تشریح اهمیت برگزاری این جشنواره افزود: ضرورت دارد لوکیشن های جشنواره را از سطح شهرستان به روستاها ببریم و با اعلام آمادگی مسئولان روستاها گامی بزرگ در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های آن روستاهای شهرستان برداریم.

به گزارش ایلنا از سمنان، رضا زارع زاده در نشست هم اندیشی جشنواره ملی پسته ایران با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهرستان دامغان که عصر امروز (8 آبان ماه) برگزار شد، نقش رسانه و مطبوعات را در برگزاری جشنواره مهم برشمرد و اظهار کرد: اصحاب رسانه با پوشش خبری جشنواره می توانند پتانسیل های شهرستان را معرفی و در جذب سرمایه گذار و به تبع آن ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته باشند.

وی آیین شکر گزاری را یکی از اهداف این جشنواره دانست و بیان کرد: جشنواره پسته آیین تجلیل از یک و نعمت است و با نگاه به گذشته، مراجعه به فرهنگ عامه و معرفی آیین شکرگزاری می توان در ثبت ملی آن گام بلندی برداریم.

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان تجلیل از کارآفرینان و باغداران نمونه را یکی از اقدامات برجسته دوره های گذشته دانست و گفت: به دلیل اهمیت این موضوع در جشنواره هشتم نیز تجلیل از باغداران و کارآفرینان نمونه انجام خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره بستر مناسبی برای معرفی پتانسیل ها وظرفیت های شهرستان در سطح شهرستان، استان، ملی و فراملی می باشد.

زارع زاده آموزش تخصصی به کشاورزان را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و یادآور شد: این آموزش‌ها را می توان به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره هشتم به کشاورزان و علاقه مندان این حوزه ارائه داد.

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان با توجه به اهمیت برگزاری جشنواره افزود: آمادگی داریم تا لوکیشن های جشنواره را از سطح شهرستان به روستاها ببریم و با اعلام آمادگی مسئولان روستاها قدمی بزرگ در معرفی پتانسیل های روستاها در زمینه میراث فرهنگی، هنری، صنایع دستی، غذاهای محلی و ... آن روستا‌ها برداریم.

زارع زاده گفت: هشتمین جشنواره پسته ملی ایران_دامغان در تاریخ 27 و 28 آبان ماه در سالن همایش های دانشگاه دامغان با هدف معرفی محصول با کیفیت این شهرستان و پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان در این حوزه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز