خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان خواستار شد ؛

نقش غیر قابل انکار مدیریت شهری در ایجاد نشاط پایدار در شهر / ضرورت آموزش مهارت شاد زیستن به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۹۳۵

عضو شورای شهر اصفهان گفت: باید به دنبال شادی واقعی و پایدار در شهر بود که این مهم نیاز به آموزش مهارت‌ها دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فرزانه کلاهدوزان در مورد نقش مدیریت شهری در ایجاد نشاط جامعه اظهار داشت: مدیریت شهری نقش موثر و غیر قابل انکار در ایجاد فضای شادابی در جامعه دارند، زیرا شهر یک موجود  زنده است و ایجاد نشاط و شادابی در شهر جزو وظایف مدیریت شهری است.

عضو شورای شهر اصفهان حفظ و نگهداری فضاهای سبز و توسعه آن را با توجه به اینکه شهر اصفهان در این زمینه سرآمد بوده مهم دانست و گفت: البته با توجه به خشکسالی زاینده‌رود زحمت زیادی انجام شده تا سرانه فضای سبز حفظ شود و حتی پژوهش علمی - تحقیق پوشش گیاهی متناسب با فضای خشک در حال انجام است تا این فضا ارتقا پیدا کند.

کلاهدوزان  با  بیان اینکه سلامت بانوان نقش زیادی در ایجاد نشاط خانواده و جامعه دارد، تصریح کرد: وقتی زن خانواده از سلامت  جسم و روح برخوردار بوده  و با نشاط باشد کل خانواده به سمت شادی می‌رود؛ در دروان کرونا و قرنطینه، مادران و زنان نقش‌های زیادی داشتند مانند ایجاد آرامش و نشاط، آموزش فرزند دانش آموز همراه با معلم و پرستاری از اعضای خانواده که درگیر بیماری شدند، پس باید به سلامت و روان زنان توجه بیشتری شود.

وی افزود: در زمینه آموزش باید مهارت‌هایی را آموزش ببینیم، مانند کنترل خشم، ارتباطات اجتماعی و اینکه چگونه زیبایی‌ها را ببینیم تا به رضایت درونی برسیم.

عضو شورای شهر اصفهان اظهار داشت: برای نشاط در دوران کرونا در هیچ جای دنیا مدلی وجود ندارد پس  با حضور شهروندان و خلق روش های جدید می توان نشاط آورد.

وی افزود: مثلا در باره مناسبت‌ها به آیین‌های عزاداری خوب پرداخته می‌شود اما به مناسبت‌های شادی‌ کمتر پرداخته می‌شود که باید به این نکته نیز توجه داشت. امروزه مردم ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته که نقش زیادی نیز در ایجاد فضای امید بخش و شادی جامعه دارند. می توان   خبرهای ناگوار را به شکلی انعکاس داد تا آسیب کمتری به مردم وارد شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز