خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش استان خبر داد:

اعتبار پنج میلیاردی برای راه اندازی مدارس حیاط پویا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۳۵۱

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای ساخت مدارس حیاط پویا در استان پنج میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین‌الله صادقی با اشاره به راه اندازی مدارس حیاط پویا در استان گفت: در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات مختلف در سال جاری 24 مدرسه حیاط پویا در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: مساحت مورد نیاز برای این مدارس 100 متر مربع است و با داشتن امکانات متنوع به ایجاد نشاط و شادابی، افزایش آمادگی جسمانی، تحرک و استعدادیابی دانش آموزان استان کمک می‌شود.

وی عنوان کرد: متناسب سازی فضای حیاط مدارس با رنگ آمیزی و وسایل کم هزینه و بی خطر برای ایجاد انگیزه، نشاط و آمادگی جهت ورزش تخصصی، در این مدارس مد نظر قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های درنظر گرفته شده در زمینه تربیت بدنی و سلامت بر اساس سند تحول بوده و بر مدرسه و دانش آموز محوری و همچنین افزایش فعالیت‌های مشارکتی و تخصصی تاکید دارد.

صادقی گفت: در حال حاضر دانش آموزان استان دارای مشکلات ساختار قامتی هستند و ایجاد مدارس حیاط پویا می‌تواند ضمن کمک به حل این مشکل در جلوگیری از کم تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز