خبرگزاری کار ایران

اعداد نشان داده شده در ایستگاه سنجش آلودگی هوای آبیک مورد تایید نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۹۲

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان آبیک تا اطلاع ثانوی غیرفعال بوده و اعدادی که نشان داده می‌شود، هیچکدام مورد تایید نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد ظهیری با اعلام این خبر گفت: ایستگاه سنجش هوا در شهرستان آبیک از سوی شرکت پشتیبانی در حال کالیبراسیون بوده و اعدادی که در سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان داده می‌شود، هیچ کدام تا اطلاع ثانوی مورد تایید سازمان قرار ندارد.

وی با اشاره به پاک بودن هوای تمام شهرستان‌های این استان، اظهار داشت: برابر اطلاعات دریافتی از ۲۴ ساعت گذشته هوا در تمام مناطق استان قزوین از جمله تاکستان، بوئین زهرا و آبیک (اعلام کارشناسان) پاک بوده و مشکلی در این خصوص نداریم.

ظهیری، معیار سنجش هوا را میانگین عددی داده‌ها در مدت ۲۴ ساعت اعلام و تصریح کرد: گاهی پیش آمده که برخی از شهروندان با مراجعه به سامانه پایش کیفی هوای کشور متوجه می‌شوند برخی از ایستگاه‌ها وضعیت ناسالمی را گزارش می دهند که باید توجه کرد این مقادیر ساعتی و لحظه‌ای نباشد و معیار اصلی سازمان حفاظت محیط زیست میانگین اعداد در طول ۲۴ ساعت شبانه روز است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: ایستگاه سنجش کیفی هوای شهر الوند نیز برای حفاظت بیشتر به ساختمان شهرداری این شهر منتقل شده و به زودی با سامانه کشوری نیز ارتباط پیدا می‌کند.

روز گذشته برخی از شهروندان قزوین در فضای مجازی ادعا کرده بودند که هوای شهرستان آبیک در ساعت ۱۹ برابر ۱۱۴ بوده که بعدها معلوم شد اشکال از نقص فنی و عملیات تعمیر این ایستگاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز