خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در تربت حیدریه :

۱۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور موجود است/ ۴۰ میلیون دُز دیگر تا هفته آینده تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۰۸

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور موجود است که این میزان تا هفته آینده به ۱۶۰ میلیون دز واکسن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در سفر خود به تربت حیدریه گفت: به لطف الهی واکسیناسیون با همکاری مردم شروع شد و طبق آمار ۷۶ میلیون نفر از مردم ما واکسیناسیون شده اند که میزان دز اول به ۵۰ میلیون رسیده است و اگر به ۵۴ میلیون برسیم؛ ۸۰ درصد مردم دز اول واکسن را زده اند. این مسئله با شروع دو ماهه از کار دولت اتفاق بسیار خوبی است.

وی اذعان داشت: بر اساس آمار مردم ما ۲۶ میلیون نفر دز دوم را زده اند و این هفته این میزان به آمار ۵۲ درصد رسیده است. سرعت کار بیشتر در واکسیناسیون دز دوم است و امیدواریم در دو دز به ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم.

 عین الهی افزود: بیمارستان آموزشی درمانی ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت حیدریه امکانات خوبی دارد و امیدواریم با تجهیز کامل از لحاظ ادوات و وسایل و نیروی انسانی خدمت گذار مردم خوب این دیار باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان با این امکانات می‌تواند به مردم عزیز جنوب خراسان رضوی خدمات درمانی بدهد و وجود دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ظرفیت بسیار خوبی است که این بیمارستان علی رغم این که ماهیت درمانی دارد، آموزشی هم است. مرکز آموزشی این مجموعه در کنار ساختمان بیمارستان در حال ساخت است که خدمات آموزشی و درمانی ارائه می‌کند.

عین الهی با اشاره به اینکه امروز تهدیدات مختلفی از بیماری ها، مثل کرونا وجود دارد و آمادگی کامل لازم است گفت: برای تقابل با اینگونه از بیماری‌ها به مراکزی شبیه این بیمارستان نیاز داریم.

وی افزود: این بیمارستان جامع است و می‌تواند با امکاناتی که دارد، در مقابله با همه بیماری‌ها کمک کند. این نکته مفیدی است که مردم وقتی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند برای درمان بیماری نیازی نیست به جای دیگری بروند.

وزیر بهداشت این را هم گفت که وزارت بهداشت تشویق می‌کند که مراکز درمانی، هلدینگ و جامع باشند و همه امکانات را با هم داشته باشد و امیدواریم از این بیمارستان به نحو احسن استفاده شود.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: ۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور داریم و ساخت آن‌ها در مراحل مختلفی است و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد سطح پیشرفت این بیمارستان هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز