خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان:

سپاه قزوین در عزل و نصب مسئولان استان نقشی ندارد/ سیاست ما در این دوره ورود به دستگاه‌های اجرایی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۴۰

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در انتخاب شهردار یا استاندار یا سایر مسئولان تصمیم‌گیری نمی‌کنیم، کشور پر از مدیران و افراد توانا و موثر است و بنای سپاه این نیست که از فردی حمایت و پشتیبانی کند و در این باره پیغام هم نمی‌فرستیم، ما مسئول امنیت هستیم و مسئول عزل و نصب مدیران نیستیم و این مسئولیت بر عهده ما گذاشته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرماندهی سپاه برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا بار دیگر حماسه‌های ایجاد شده و قدرت دفاع خود را برای نسل جدید و ماندگاری در تاریخ یادآوری کرده و قدرت دفاعی به روز شده را به رخ دشمنان بکشانیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: لازم است نقش اقشار مختلف از جمله بانوان، جوانان، صنعتگران، اصناف و سایر مردمی که در دفاع مقدس نقش داشتند گفته شده و تبیین جنبه عقلانی دفاع مقدس یادآوری شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس نهادها و افراد مختلف استان پای کار آمده و نقش آفرینی می‌کنند که تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت سراسری با حضور ریاست جمهوری در قالب ویدئو کنفرانس از جمله آن‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: رژه موتوری، حضور در مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و حضور در نماز جمعه، روایتگری هفته دفاع مقدس و تجلیل از خیران، خاطره گویی، نشست بصیرتی و رونمایی از کتاب دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: امروز به وحدت و همدلی و در کنار هم بودن نیاز داریم که طی برنامه‌های مختلف در این هفته یادآوری می‌شود،  همچنین تجلیل از کادر درمان که در زمان شیوع کرونا خوش درخشیدند نیز از جمله مواردی است که در هفته دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

نقش فعال سپاه قزوین در مقابله با کرونا

رفیعی آتانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حفاظت از مرزهای خود را بدون توجه به قومیت و مذهب به بهترین شکل انجام داده است و فرقی بین تاربخ شفاهی جبهه جنوب و غرب نمی‌بینیم و بخشی از خاطرات جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: قزوینی‌ها در جبهه غرب برجستگی دارند و به طور خاص نقش آفرینی کرده‌اند که این حضور پس از انقلاب و جنگ نیز ادامه داشته است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) در سردشت حضور دارند و از مرزها دفاع می‌کنند و در خنثی سازی اتفاقاتی که اخیرا رخ داد نیز نقش داشتند.

وی با اشاره به نقش سپاه در مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه توسط بیش از ۷۰۰ گروه جهادی به اقشار مختلف ارائه شده و حدود ۳۰ هزار واکسن نیز تزریق شده و در تامین دستگاه تولید اکسیژن نیز نقش آفرینی کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: درمانگاه پاکروان نیز با بستری موقت بیماران مبتلا به کرونا اقدامات قابل توجهی انجام داد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بار بیمارستان‌ها را به طور قابل توجهی کاهش داد.  

سیاست سپاه ورود به دستگاه‌های اجرایی نیست

وی بیان کرد: سیاست کلی سپاه در این دوره عدم ورود به دستگاه‌های اجرایی است  مگر در مواردی خاص   و این را به صراحت اعلام کرده ایم ؛ اما تعدادی از افراد تصمیم شخصی می‌گیرند، در واقع تعدادی از افراد خارج از سپاه هستند اما به نام سپاه شناخته می‌شوند، این افراد آزاد و دارای استقلال هستند که می‌توانند تصمیم شخصی بگیرند.

رفیعی آتانی ادامه داد: کشور پر از نیروهای جوان است و باید به یکدیگر اعتماد کرده و به هم باور داشته باشیم،  سپاه نیز مأموریت‌های خود را دارد که اگر به همان موارد هم رسیدگی کند خوب است.

وی اظهار کرد: سیل آوج و الموت فاجعه دردناکی بود، بسیج از لحظه اتفاق پرقدرت وارد شد و حدود ۹۰ نفر وارد روستای شهید آباد شده و پاکسازی و لایروبی اولیه داخل منازل را انجام دادند.

در عزل و نصب مدیران دخالت نمی‌کنیم

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: هر کسی درباره انتخاب شهردار از ما نقل قول می‌کند می‌تواند اعلام کند، در انتخاب شهردار یا استاندار یا سایر مسئولان تصمیم‌گیری نمی‌کنیم،  ما مسئول امنیت هستیم و مسئول عزل و نصب مدیران نیستیم و این مسئولیت بر عهده ما گذاشته نشده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ۱۳۰ باب مسکن محرومین در استان انجام دادیم، همچنین ۲۷ پروژه در منطقه چوقور انجام شده و ۵۰۰ باب مسکن نیز در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز