خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد ؛

آخرین گزینه‌های احتمالی انتخاب استاندار در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۶۷

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب و انتصاب استانداران سراسر کشور مدتی است در همه جا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، این روزها با مشخص شدن ترکیب کابینه دولت سیزدهم و آغاز تغییرات در رأس مدیریت استان ها، نام‌های مختلفی برای تصدی پست استانداری هرمزگان مطرح می‌شود. هر روز که می‌گذرد اسامی عجیب و غریبی شنیده می‌شود، نام های آشنا و البته امتحان پس داده، از استاندار و فرماندار سابق گرفته تا نماینده مجلس.

نام‌هایی همچون ابوالقاسم جراره نماینده ادوار مجلس و رئیس ستاد ابراهیم رئیسی در انتخابات سال‌های 1396 و 1400، احمد راستی فرمانده سابق سپاه و فرماندار اسبق بندرعباس، اباذر سالاری فرمانده فعلی سپاه امام سجاد (ع) و محمدرضا طباطبایی معاون اسبق فرمانداری بندرعباس و سرپرست فعلی خبرگزاری تسنیم در هرمزگان به چشم می‌خورد . اما شنیده‌ها حاکی از آن است که حسین هاشمی تختی استاندار اسبق و نماینده پیشین هرمزگان در مجلس، بیش از سایر گزینه‌ها مورد تأیید قرار گرفته است.

همه از انتخاب استاندار بومی به عنوان یکی از مطالبات مردم هرمزگان یاد می‌کنند. انتخاب یک نیروی بومی به عنوان استاندار، مطالبه به حق و به جایی است که همه از رئیس‌جمهور و وزیر کشور انتظار دارد.

هرچند برخی از سیاسیون و کارشناسان حوزه سیاست، بر این باورند که استانداران بومی در گذشته آن‌چنان که باید موفق نبودند و کارنامه قابل دفاعی ندارند. اما باز هم بسیاری از این افراد از استانداران بومی استقبال می‌کنند.

 بدون شک هرمزگان نقش مهمی در امنیت، سیاست، اقتصاد و سایر بخش‌های کشور دارد که می‌طلبد یک استاندار مقتدر، با درایت، با دانش و کاربلد امور استان را به دست گیرد. کسی که بتواند در مسائل مختلف، قدرت چانه زنی با مرکز نشینان را داشته باشد. هرمزگان استانداری می‌خواهد دلسوز و دارای اعتبار برای مردم هرمزگان، نام‌ها مهم نیستند. کسی که جایگاه مناسبی نزد رئیس دولت، معاونان وزرا داشته و بتواند از حق مردم استان دفاع کند. استانداری که حرفش در نگاه ملی و استانی خریدار داشته باشد.

محسن منصوری مدیرعامل بنیاد علوی، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی هم به‌عنوان گزینه‌های غیربومی مطرح هستند اما شانس این گزینه‌ها نیز برای استانداری هرمزگان یکسان نیست.

حال باید منتظر ماند و نتیجه رایزنی‌های نمایندگان مجلس و سیاسیون استان را با رئیس جمهور و وزرای مربوطه دید.

 آیا آقایان در انتخاب استاندار به اجماع می‌رسند یا اختلاف سلیقه‌ها، دامن استان را خواهد گرفت و استانداری معرفی خواهند کرد که روند توسعه استان دچار چالش خواهد شد.

انتهای پیام/
سمانه کمالی باغستانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز