خبرگزاری کار ایران

طرح های آبرسانی به روستاهای شهرستان رودان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۷۰۷

در هفته دولت طرح آبرسانی به روستای سیاه مغان رودان به نمایندگی از چند طرح آبرسانی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، فرماندار و امام جمعه رودان و تنی چند از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، طرح حفر و تجهیز سه حلقه چاه در روستاهای برنطین، جم انبه و جغین شمالی و طرح تامین آب روستاهای سیاه مغان و برزرد رودان امروز با اعتبار ۷۶میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

به منظور عملیاتی شدن این طرح ها، خط انتقال به طول ۳۰۰ متر با لوله PE250 به منظور تجهیز چاه، خط انتقال اصلی آب به روستای سیاه مغان و برزرد به طول ۸ کیلومتر، یک کیلومتر شبکه توزیع و مخزن ۵۰مترمکعبی اجرا شده است.

در حاشیه این مراسم، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رودان، بواسطه تحقق آرزوی دیرینه مردم روستاهای سیاه مغان و برزرد و بهره مندی از آب شرب سالم و بهداشتی، از پیگیری ها و حمایت های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اهدا لوح سپاس و تقدیم تمثال مقدس امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، قدردانی کرد.

پروژه آسفالت و جدول گذاری معابر پشته معزآباد رودان افتتاح شد

حجم عملیات این پروژه بیش از ۲۹هزار مترمربع آسفالت، پنج هزار و ۹۰۰ متر جدول گذاری و ۸۸۰۰ متر مکعب زیرسازی بوده است که با اعتبار ۴۴میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پروژه های توسعه و احداث شبکه برق در سطح شهرستان رودان افتتاح شد

پروژه تامین برق شهرک امام حسن (ع) رودان به نمایندگی از پروژه های توسعه و احداث شبکه برق در سطح شهرستان رودان افتتاح شد.

۱۵ کیلومتر شبکه جدید،  ۵۲ پست برق و ۴۹۸ دستگاه چراغ معابر در قالب پروژه های امروز و با اعتبار ۷۶میلیارد ریال در شهرستان رودان به بهره برداری رسید.

با افتتاح این پروژه ها، ۶۴۰ مشترک جدید نیز از نعمت برق بهره مند شدند.

تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رودان به بهره برداری رسید

این تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه روزانه ۱۸۰ مترمکعب فاضلاب را دارد و شامل واحد آشغالگیر، واحد دانه گیر، متعادل ساز، واحد بی هوازی و هوازی، اتاق کلراسیون، حوضچه کلرزنی و حوضچه پساب است.

این پروژه با اعتبار ۳۰میلیارد ریال افتتاح شد.

کلنگ احداث ۱۵ هکتار گلخانه سبزی و صیفی در رودان به زمین زده شد

فاز اول این طرح شامل ۱۰ هکتار تا یکسال آینده و فاز دوم آن به وسعت پنج هکتار تا دوسال آینده به بهره برداری می رسد.

مجموع اعتبار این پروژه ۴۵۰میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن، زمینه اشتغال ۲۱۰نفر فراهم می شود.

از سال ۹۴ تا کنون مساحت ۱۰۰ هکتار گلخانه ها در استان از ۱۰۰ هکتار به ۹۰۰ هکتار افزایش یافته و قرار است طی یک برنامه ۱۰ ساله، مساحت گلخانه های استان به ۵۵۰۰ هکتار ارتقا پیدا کند.

"بهره وری و مدیریت مصرف آب" و " تولید محصولات صادراتی" از جمله اهداف راه اندازی گلخانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز