خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی ایلام:

آموزش به تنهایی برای کنترل خودکشی کافی نیست/واژه خودکشی در برخی خانواده ها عادی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۲۱۱

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: خودکشی یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم کشور و این استان است و آموزش به تنهایی کنترل کننده این پدیده نیست.

به گزارش ایلنا، زهرا همتی افزود: این اداره کل به عنوان یکی از اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری از خودکشی، ارایه آموزش و مداخله در مواردی که فرد قصد خودکشی دارد را به عنوان یکی از راهکار‌های پیشگیری از خودکشی در دستور کار دارد، ولی این آموزش‌ها و مداخلات به تنهایی برای کنترل این آسیب کافی نیست.

وی افزود: آموزش‌ها توسط این اداره کل در دوران کرونا ادامه داشته و از طریق مجازی و محله محوری به تسهیلگران برای آگاه سازی مردم مناطق مختلف استان ارایه می‌شود.

همتی همچنین با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز اورژانس اجتماعی این اداره‌کل افزود: هر گونه تماس با خط ۱۲۳ در خصوص تصمیم اقدام به خودکشی منجر به مداخله سریع و پیشگیرانه مددکاران این سازمان می‌شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام خودکشی را علاوه بر تاثیرپذیری از مسایل درون خانواده ناشی از مسایل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روانی جامعه دانست و گفت: علاوه بر آگاه سازی و آموزش خانواده ها، دستگاه‌های مختلف در زمینه اشتغال، درمان بیماران روانی وجمع آوری وسایل در دسترس جهت خودکشی و ... در پیشگیری و کنترل این آسیب نقش دارند.

وی با ذکر اینکه بیان واژه خودکشی در برخی خانواده‌ها عادی شده، افزود: بیان کردن واژه خودکشی و اقدام به خودکشی در درون خانواده پس از بروز مشکلات بین فردی و خانوادگی موجب تاثیر گذاری و عادی شدن آن بویژه در بین نوجوانان به عنوان یک راهکار در ذهن آن‌ها شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز