خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تبریز:

شهردار منتخب گزینه‌ام بود اما مال من نیست/ حل مشکلات حاشیه‌نشینی و میراث فرهنگی تبریز در اولویت باشد/ لزوم انسداد موقت جذب نیرو در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۲۷

روح الله رشیدی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهردار منتخب گزینه ام بود ،گفت: اما این بدین معنا نیست که شهردار مال من است و این موضوع بدعتی است که در گذشته بوده و کسانی که به شهردار رای می‌دادند، شهردار را متعلق به خودشان می‌دیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، روح الله رشیدی درباره شهردار منتخب و رای او به رنجبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بله شهردار منتخب گزینه ام بود و از ابتدا تمام گزینه‌های مدنظرم را شفاف اعلام کردم اما ارائه برنامه شهردارها یکی از مسائلی بود که پافشاری کردم زیرا از ابتدا نمی‌خواستم روی یک گزینه پافشاری کنم.

از شهردار توقعی جز عمل به وظایف ندارم

عضو شورای شهر در خصوص انتظاراتش از شهردار تبریز گفت: من از شهردار هیچ چیزی جز عمل به وظایف نخواستم پس اگر اشتباه و کوتاهی هم باشد، صدایم از همه بلندتر خواهد بود؛ حل مشکلات حاشیه‌نشینی، فرهنگ و میراث فرهنگی تبریز جز اولویت‌های من است که از شهرداری خواسته و خواهم خواست.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی دیگر اولویت‌ من است؛ زیرا سازمانی که کارمندانش با هم درگیرند چطور می‌توانند برای حاشیه‌نشینی کار کنند؟

رشیدی در خصوص جذب فامیلی افراد به شهرداری تبریز عنوان کرد: این دغدغه‌ای که همه به درستی دارند اما کنکاش این موضوع چه فایده برای شهر دارد؟ ما باید برای بعد از این برنامه داشته باشیم که چه کسانی و به چه شکلی جذب شهرداری می‌شوند.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی مدیران در گذشته توضیح داد: متاسفانه برخی مدیران در گذشته برای اینکه برای خود کادرسازی کنند، نیاز جوانان را گروگان گرفتند و آنها را بدون تخصص صحیح جذب کردند.

انسداد موقت جذب نیرو در شهرداری

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری در خصوص چاره برای جلوگیری از جذب بی‌رویه در شهرداری اظهار داشت: اولین کاری که اولویت دارد انسداد موقت ورود نیرو تا پایان سال ۱۴۰۰ است تا وضعیت فعلی آرامش یابد و میزان نیاز به جذب نیرو و تعداد افراد مشخص شود و کار دوم این است که شهرداری لایحه ساماندهی نیروی انسانی را به شورا بدهد.

وی ادامه داد: در ادامه برای ورود به شهرداری بهترین راه جذب از طریق آزمون خواهد بود زیرا ما خاطره خوبی از جذب با آزمون در سال ۹۰ داریم و متخصص‌ترین افراد از طریق همین آزمون جذب شدند.

رشیدی در پاسخ به روند انتخاب شهردار تبریز و مسائل پشت پرده گفت:  در روند انتخاب شهردار اعلام کردم افرادی که معدل بالایی دارند را انتخاب کنیم و اسامی‌ آنهایی را به وزارت کشور بفرستیم که صلاحیت  احراز دارند و بعدا بخواهیم شهردار انتخاب کنیم زیرا اگر یک گزینه مثلا مدرک تحصیلی‌اش یا مدت مدیریتش کم باشد در کل شهر آبرویش می‌رود که فلانی رد صلاحیت شد و دیگر برای کسی اصلا مهم نیست که این احراز هویت به خاطر سابقه مدیریتی یا تحصیلی بوده است.

پاسخ مدیران مترو به شورا ضروری بود

عضو شورای شهر تبریز در خصوص تغییر مدیران مشکل‌دار در شهرداری گفت: این حق آقای رنجبر است که بخواهد مدیرانش را تغییر دهد یا نه، من چنین حقی ندارم که در چنین چیزی دخالت کنم اما از آنجایی که کمی‌آقای رنجبر را می‌شناسم ایشان اهل قلع و قمع نیست و از خود این مجموعه است و به بدنه سازمان اعتماد دارد.

وی با اشاره به مسئله تحقیق و تفحص از مترو ابراز داشت: در چهار سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد ریال برای مترو هزینه شده و به همین دلیل باید از این مجموعه گزارش خواسته می‌شد و تحقیق تفحص به این معنا نبود که خدای ناکرده مدیران در آنجا دزدند بلکه در این سالها سئوالات انباشته شده بود و باید پاسخگویی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری در تبریز باید مردمی‌شود، توضیح داد: سرمایه‌گذاری باید در تبریز مردمی‌و به صورت سهامی‌شود تا سرمایه در دست یک یا دو نفر نباشد که هروقت خواستند سرمایه‌شان را از شهر خارج کنند و شهر معطل شود.

رشیدی خصوص خزانه متمرکز نیز یادآور شد: سال ۹۶ خزانه متمرکز ابلاغ شد و در شورای پنجم هم این مسئله تصویب و تاحدی جلو رفته است اما برخی ساختارها هنوز برای اجرای این موضوع مشکل دارد.

وی در پایان در خصوص فلسفه وجودی سازمانی مانند سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گفت: اتفاقا در چارت وزارت کشور سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان عمران و… وجود دارد اما چیزی به عنوان معاونت فرهنگی و حمل و نقل وجود ندارد، ما باید ببینیم در این معاونت‌ها چه خبر است و اصلا چرا وجود دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز