خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرداد؛

آذربایجان شرقی در حال عبور از قله پنجم کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۲۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که در حال عبور از قله پنجم کرونا در آذربایجان شرقی هستیم، گفت: موارد بستری و سرپایی کرونایی در استان به مرور در حال کاهش، اما تعداد فوتی‌ها همچنان بالا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واکسیناسیون کرونایی تنها راهکار کنونی برای کنترل بیماری است، افزود: از سه روز گذشته به شکل انبوه و به حد کافی واکسن کرونا تحویل گرفته ایم.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۷۰ هزار دُز واکسن، معادل ۲ درصد جمعیت استان، واکسن تزریق می شود و این روند مطلوب همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش مراکز واکسیناسیون کرونایی در آذربایجان شرقی، گفت: تعداد گروه‌های سنی برای تزریق واکسن به مرور کاهش یافته و از امروز نیز افراد بالای ۴۰ سال در سطح شهرستان تبریز واکسینه می‌شوند. 

درستی با اشاره به واکسیناسیون مشاغل حساس، اضافه کرد: با تداوم روند فعلی به قول خود در خصوص واکسیناسیون ۶۰ درصدی جمعیت استان تا پایان شهریورماه عمل خواهیم کرد.

آذربایجان شرقی از چند هفته قبل با موج پنجم شیوع کرونا مواجه است، به گونه ای که تعداد بستری های کرونایی استان با رسیدن به مرز ۲ هزار نفر در اوایل هفته جاری رکورد زد. 

همچنین تعداد فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی در هفته های اخیر بالا رفته و ۲ رقمی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز